| کد خبر: 25026 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از خروج قطار تهران - اهواز از ریل تا افزایش ۶۵ درصدی قیمت بلیت قطارهای منتهی به مشهد

تین نیوز | نیاز به بهسازی 87 کیلومتر از خطوط ریلی لرستان، خروج  قطار تهران-اهواز از ریل، آغاز به کار رسمی ریل‌باس «ارم» با جابجایی 200 دانش‌آموز تهرانی، اعلام دریافت کارت آزمون استخدامی محور ریلی شرق ایران، افزایش قیمت بلیت قطارهای منتهی به مشهد تا ۶۵ درصد برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است: 

87 کیلومتر از خطوط ریلی لرستان نیازمند بهسازی          
معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: 87 کیلومتر از خطوط ریلی استان به بهسازی کامل نیاز دارند.
محمد اصلانی در جلسه بررسی سوانح ریلی استان بیان کرد: 40 کیلومتر از خط آهن مسیر شمال- جنوب، در محدوده استان، تا پایان امسال بازسازی می‎شود.

قطار تهران-اهواز از ریل خارج شد
قطار باری مسیر تهران - اهواز برای سومین بار طی یک ماه اخیر دچار حادثه و از ریل خارج شد. ساعت 19 روز 16 مهرماه قطار باری مسیر تهران - اهواز در حوزه لرستان از ریل خارج شد.

قطار در خط آهن زاگرس باز هم لغزید                         
تین نیوز | خروج یک قطار باری از خط در مسیر اندیمشک - دورود موجب مسدود شدن خط آهن تهران - خوزستان شد. مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس گفت: :بر اثر خروج یک واگن قطار باری در ایستگاه تنگ هفت در حد فاصل استان های خوزستان و لرستان این مسیر برای ساعاتی روی قطارها بسته شد.

خط آهن گرگان-اینچه برون آبان ماه افتتاح می‌شود          
عضو هیئت مدیره راه آهن ایران گفت: پروژه بین المللی راه آهن سه کشور ایران-ترکمنستان-قزاقستان آبان ماه امسال با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره برداری می‌رسد.

پایان پیش‌فروش پاییزه بلیت‌ قطارهای رجا           
هرچند پیش فروش بلیت های قطار مسافری برای تاریخ‌های 11 مهر تا 11 آبان ماه سال جاری، پایان یافت اما فروش بلیت همچنان ادامه دارد.

آغاز به کار رسمی ریل‌باس «ارم» با جابجایی 200 دانش‌آموز تهرانی     
قطار ریل باس‌های «ارم»در اولین سیر خود به کرج، بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی را در این مسیر جابه‌جا کرد.به گزارش تین نیوز، مراسم راه اندازی رسمی قطار ریل‌باس «ارم» شانزدهم مهرماه با جابجایی بیش از 200 دانش‌آموز مقطع ابتدایی شهر تهران به عنوان اولین مسافران این قطار انجام شد.

قیمت بلیت قطارهای منتهی به مشهد تا ۶۵ درصد افزایش یافت
قیمت بلیت قطار برای چهارمین بار طی ۱۰ ماه اخیر افزایش یافت و این افزایش قیمت بلیت قطار در مسیرهای منتهی به مشهد تا ۶۵ درصد هم بوده است.اولین بار طی ۱۰ ماه اخیر قیمت بلیت قطار در آذرماه ۹۲، ۲۰ درصد افزایش یافت.

حرکت دومین قطار توریست‌های اروپایی          
دومین گروه از گردشگران ریلی 13 مهر از اروپا به ایران وارد شدند تا سفر خود را آغاز کنند. گروه دوم که شامل 65 گردشگر با ملیت‌های اروپایی است، با پرواز به تهران رسیدند و سفر ریلی خود را در ایران آغاز کردند. آنها در یک هفته با قطار ترکیه‌ای در ایران سفر می‌کنند و شهرهای تهران، یزد، اصفهان، شیراز و زنجان را می‌بینند و در پایان ایران را از مرز «رازی» با همان قطار ترک می‌کنند.

ظرفیت جابجایی حمل و نقل ریلی در راه آهن شمال افزایش می‌یابد
مدیرعامل راه آهن ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح خط آهن گرگان اینچه برون، سالیانه جابه‌جایی سه میلیون تن بار از طریق این خط آهن به حجم بارهای ریلی افزوده شود.محسن پور سید آقایی در جریان بازدید از خط آهن گرگان ـ اینچه برون اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با افتتاح خط آهن گرگان اینچه برون که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، سالیانه جابجایی سه میلیون تن بار از طریق این خط آهن به حجم بارهای ریلی افزوده شود.

اعلام دریافت کارت آزمون استخدامی محور ریلی شرق ایران
زمان دریافت کارت ورود به جلسه استخدامی‌محور ریلی شرق ایران اعلام شد. کارت شرکت در آزمون از تاریخ 26 مهر 93 الی 28 مهر 93 قابل دریافت خواهد بود.

خرید بلیت قطار صرفاً با ارائه‌ كارت ملی امكان‌پذیر است
به منظور جلوگیری از بازار سیاه و توزیع عادلانه بلیت، عرضه‌ بلیت قطارهای مسافری صرفاً با ارائه‌ی كارت ملی انجام می‌شود. به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شركت حمل و نقل ریلی رجا، ارائه‌ی كارت ملی متقاضیان به هنگام خرید بلیت قطارهای مسافری برای ثبت كد ملی و تاریخ تولد افراد در داخل برگه‌های بلیت الزامی است.

پرداخت یارانه 100 میلیون تومانی برای ورود ناوگان ریلی نو
راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد در ازای هر واگن نو که وارد شبکه حمل و نقل می شود، یک صد میلیون تومان یارانه پرداخت کند.
به گزارش تین نیوز، در حالی که استفاده از تسهیلات بانکی، کمک گرفتن از نهادهایی مانند صندوق توسعه و استفاده از منابع بخش خصوصی، از جمله محورهایی است که راه آهن امیدوار است از طریق آن‌ها کاهش عمر ناوگان مسافری ریلی را در قالب دو روش بازسازی و نوسازی واگن‌های موجود و خرید ناوگان جدید، رقم بزند، یک مقام آگاه در راه آهن به تین نیوز خبر داد که مدیرعامل راه آهن پذیرفته تا به ازای هر واگن نو که وارد شبکه شود، یک‌صد میلیون تومان یارانه پرداخت کند.

دو رام قطار مسافری در محورتهران - مشهد و كرج- مشهد افزوده شد   
به منظور رفاه حال زائرین امام هشتم (ع) در استان البرز یك رام قطار مسافری در محور كرج-مشهد اضافه شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید محمد راشدی معاون مسافری راه آهن با اعلام این خبر گفت: تا پیش از این یك رام قطار به صورت یك روز در میان نسبت به اعزام زائرین امام رضا (ع) اقدام می كرد كه با افزوده شدن این رام قطار زائران امام هشتم (ع) هر روز به مقصد مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

رونمایی از بنای «دوستی» ایران و ترکمنستان همزمان با راه‌اندازی خط آهن منطقه‌ای           
معاون رئیس جمهور ترکمنستان گفت: بنای یادبود ویژه دوستی ترکمنستان و ایران به مناسبت راه‌اندازی خط راه آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان در محل اتصال خطوط ریلی در مرز ترکمنستان و ایران طی مراسم باشکوهی افتتاح خواهد شد.

پیشرفت ۷۵ درصدی ساخت خط ‌آهن ایران - ترکمنستان – قزاقستان                        
معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان گفت: ساخت خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان ۷۵ درصد پیشرفت داشته و ۲۵ درصد باقی‌مانده کار نیزبه سرعت در حال انجام است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.