| کد خبر: 244164 |

◄ امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت راه آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان

تفاهم نامه همکاری بین شرکت راه آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان به امضاء رسید.

تین نیوز

به گفته مدیرعامل راه آهن با ادامه این مشارکت، گام های بلندتری جهت حمل بارهای معدنی در سراسر کشور برداشته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جریان سفر استانی رئیس جمهوری به استان اصفهان، با دکتر محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و اعضای هیات مدیره این شرکت دیدار کرده و تفاهم نامه همکاری بین شرکت راه آهن با شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به امضاء رساندند.

دکتر صالحی در حاشیه این نشست، تاکید کرد: ما این تفاهم نامه که مدلی جدید برای مشارکت راه آهن با شرکتهای بزرگ بخش خصوصی است را آغاز یک مشارکت و همکاری راهبردی ریلی بین راه آهن و فولاد مبارکه می دانیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکت های فولادی کشور است و نیاز به حمل مقدار بالایی از مواد معدنی از مسیر ریلی دارد، این تفاهم نامه برای کمک به تأمین ناوگان کشش و استفاده از توان تولید داخل و همچنین تامین مالی جهت تعمیرات و نگهداری بخشی از ناوگان ریلی به امضاء رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری سال‌های گذشته بین شرکت راه آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی‌هایی که در سنوات گذشته بوده است، اکنون در دولت سیزدهم و در این تفاهم نامه، بنا بر جبران این عقب‌ماندگی ها گذاشته شده است و امیدواریم با اجرای این تفاهمنامه بخش بیشتری از بارهای معدنی شرکت فولاد مبارکه به وسیله ریل حمل شود.

دکتر صالحی اظهار کرد: در راستای این تفاهم نامه، از مشارکت فولاد مبارکه اصفهان در بحث تولید داخل لکوموتیو که بخش اعظمی از آن وارد شبکه ریلی خواهند شد و هم در بحث تعمیرات و نگهداری لکوموتیوها که بتوانند به روز رسانی شده و با اطمینان بالاتری در در شبکه ریلی سیر کنند، استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطابق تفاهم نامه منعقده، ۲۰ دستگاه لکوموتیو نو از طریق فولاد مبارکه اصفهان در اختیار شرکت راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: همچنین برای نخستین بار، فولاد مبارکه اصفهان در تامین و نگهداری لکوموتیو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حوزه ریلی، یادآور شد: این نوع همکاری‌ها در حوزه توسعه تجارت داخلی و خارجی راهبردی است و از اهمیت قابل توجهی برای کشور برخوردار است.

مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: امیدواریم این تفاهم را که به عنوان گام اول ما در چنین مشارکت هایی است، توسعه دهیم و با تحقق این تفاهم نامه، سرعت بازرگانی و سیر کالا و بارهای معدنی افزایش پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد: در صورت ادامه این مشارکت، گام های بلندتری برای حمل بارهای معدنی در سراسر کشور پهناورمان برداشته خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.