| کد خبر: 228009 |

همراهی راه‌آهن با دانش‌آموختگان افغانستان جهت توسعه صنعت ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن تأکید بر تداوم حرکت جهادی راه‌آهن در سال ۱۴۰۰، از توسعه رویداد سه‌شنبه‌های ریلی به سطح منطقه و خاورمیانه در سال آینده خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن تأکید بر تداوم حرکت جهادی راه‌آهن در سال ۱۴۰۰، از توسعه رویداد سه‌شنبه‌های ریلی به سطح منطقه و خاورمیانه در سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین نشست رویداد "سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری" که با حضور سفیر افغانستان در تهران به اتفاق هیات همراه در مورخ ۱۹ اسفند در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن برگزار شد، اظهار کرد: هفدهمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی در حال برگزاری می‌شود که با حمایت و عنایت خداوند متعال و با همکاری دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران حوزه ریلی اتفاقات ارزشمند و ماندگاری در سال ۱۳۹۹ در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور رقم خورده است.

وی افزود: تاکنون دستاوردهای خوبی عاید خانواده راه‌آهن شده و اکنون نیز با چشم‌اندازی روشن، برنامه سال ۱۴۰۰ تدوین شده است. این تلاش، حکایت از ارزشمند بودن حرکت جهادی است، به‌طوری‌که با متمرکز شدن بر حل مسائل و با استفاده از توان داخلی کشور، بسیاری از مسائل راه‌آهن برطرف شده‌اند.

رسولی عنوان کرد: در سال آینده (۱۴۰۰) این رویداد و این حرکت جهادی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و محدوده خاورمیانه و کشورهای همسایه را نیز در بر خواهد گرفت. اکنون سندهای همکاری ارزنده‌ای به منظور مشارکت در زمینه علمی و فناوری با کشورهای افغانستان، عراق و ترکیه تنظیم شده است و در صدد هستیم با سایر کشورها نیز یافته‌های خود را به اشتراک بگذاریم که در نهایت مزایای آن به نفع مردم خواهد بود.

پیشرفت چشمگیر راه‌آهن به‌رقم تحریم‌ها و مشکلات ناشی از کرونا

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:  امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شد و راه‌آهن با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات وسیع ناشی از کرونا تمامی تلاش خود را با حرکت جهادی به منظور دستیابی به اهداف انجام داد و اکنون با توجه به کارنامه راه‌آهن مشاهده می‌شود که با همدلی و اعتقاد به داشته‌ها و امید و اعتقاد به آینده‌ای بهتر، در بخش‌های مختلف از جمله قطارهای باری و مسافربری، بهسازی محدوده ایستگاه‌ها در حریم شهرها و دیگر مسائل فنّاورانه به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کردیم.

وی اظهار کرد: ما نه تنها در مسیر خود متوقف نشدیم؛ بلکه با برداشتن قدم‌های استوار توانستیم یکسری دستاوردهای زود بازده و یکسری دستاوردهای بلندمدت را برای کشور رقم بزنیم، به‌طوری‌که در آینده‌ای نه چندان دور، این تلاش‌ها به بار خواهند نشست و همه از دستاوردهای آن بهره‌مند خواهند شد.

تقدیر از مدیرعامل راه‌آهن به عنوان مدیر برگزیده جهادی سال ۹۹

رسولی با یادآوری از نشست هفتمین همایش بین‌المللی جهادی که طی آن وی به عنوان "مدیر برگزیده جهادی سال ۹۹ "معرفی و تقدیر شد، عنوان کرد: در این نشست نکاتی درباره اقدامات جهادی مطرح شد که طی سخنرانی افراد حاضر، تمام مدت خدا رو شکر می‌کردم که این موضوعات به‌صورت نهادینه در راه‌آهن وجود دارد و اکنون در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: مدیریت جهادی یک فرهنگ و تفکر است که باید در همه امور راه‌آهن ساری و جاری شوند.

وی اظهار کرد: در این همایش من به عنوان نماینده بزرگ راه‌آهن انتخاب و تقدیر شدم. این انتخاب محصول تلاش همه افراد و دستاوردی متعلق به همه است.

پرهیز از حاشیه‌ها در راه‌آهن به‌منظور نیل به اهداف

رسولی با بیان اینکه برنامه راه‌آهن در سال ۱۴۰۰ بسیار دلگرم کننده است، افزود: ما با اقتدار مشغول حل مسائل هستیم و امیدواریم که بتوانیم با قدرت، همچنان در مسیر اهداف پیش برویم. به حاشیه‌ها توجه نمی‌کنیم و هیچ حاشیه‌ای نمی‌تواند مانع از برداشتن قدم‌های استوارمان در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی کشورمان شود.

وی در پایان، ضمن عرض تبریک به دانش‌آموختگان افغانستان که مراحل آموزشی خود را در شرکت راه‌آهن ایران سپری کردند، اظهار کرد: اکنون این افراد، کارشناسان مجرب و آماده به کاری هستند که برای بهره‌برداری از راه‌آهن افغانستان آماده بوده و مشغول به فعالیت خواهند شد و ما هم در کنار آن‌ها خواهیم بود و امیدواریم که راه‌آهن افغانستان به نقطه عالی خود برسد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.