| کد خبر: 192228 |

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن:

◄ ارتقای بهره‌وری و افزایش حمل بار در شبکه از اولویت‌های راه‌آهن است

قائم‌مقام راه‌آهن بر تسهیل حمل‌ونقل بار در خطوط ریلی کشور تاکید کرد و گفت: ارتقای بهره‌وری شبکه و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل کالا در خطوط ریلی، از اولویت‌های راه‌آهن است.

تین نیوز

قائم‌مقام راه‌آهن بر تسهیل حمل‌ونقل بار در خطوط ریلی کشور تاکید کرد و گفت: ارتقای بهره‌وری شبکه و افزایش ظرفیت حمل‌ونقل کالا در خطوط ریلی، از اولویت‌های راه‌آهن است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در جلسه شورای مدیران مناطق راه‌آهن تصریح کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت خطوط ریلی با تعرفه‌های مناسب و تسهیل حمل‌ونقل کالا و ترانزیت در شبکه از برنامه‌های مهم ما در توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور است.

وی افزود: تعرفه‌های حمل بار در شبکه ریلی کشور برای اعمال به مناطق راه‌آهن سراسر کشور ابلاغ‌شده که با توجه به شرایط رقابتی راه‌آهن، تعرفه‌های امسال در شبکه ریلی منصفانه تعیین‌شده و امیدواریم این مساله به رشد حمل‌ونقل کالا در شبکه ریلی منجر شود.

قائم‌مقام راه‌آهن بیان کرد: علاوه بر تسهیل حمل‌ونقل کالا و مسافر، مدیران کل مناطق باید به بحث ایمنی تردد در شبکه توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا امسال ایمنی در خطوط ریلی کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نقش مدیران مناطق برای ارتقای ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن نیز در این جلسه گفت: در مناطق مرزی کشور بحث حمل‌ونقل به‌موقع بار و ترانزیت از اولویت‌های شرکت راه‌آهن است و باید مدیران مناطق برای دستیابی به این هدف تلاش کنند تا زمان توقف بارگیری و تخلیه بار به‌صورت دقیق برای صاحبان بار برنامه‌ریزی‌شده باشد.

بابک احمدی با اشاره به‌ضرورت احداث خطوط فرعی برای افزایش حمل‌ونقل کالا بر تسریع ساخت این خطوط تاکید کرد و گفت: البته در توسعه خطوط فرعی باید طبق برنامه‌های بالادستی راه‌آهن به توجیه‌پذیری اقتصادی آن نیز توجه شود.

گفتنی است، این جلسه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و مدیران ۲۱ منطقه راه‌آهن مسائل مربوط به حمل‌ونقل بار در حوزه‌های مربوطه‌های مطرح و بر دستیابی به چشمه‌های جدید بار و تمرکز بر توسعه خطوط فرعی به‌منظور برنامه‌ریزی برای تسهیل حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی، غلات و کالاهای اساسی راهکارهای خود را ارائه دادند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 5 0

    ضرورت نهاد رگولاتوری! نه تنها در تعریف و ایجاد تعرفه های قانونی جدید حمل بار و کالا( تعرفه های حملی مطابق با امروز بازار حمل و نقل کالا در کشور ، به روز و ارتقا یافته و همه جانبه) که در تطبیق آن با آخرین قوانین جهانی و بین المللی در این مورد ودر اینجا کاملا بچشم می خورد، این نهاد نیاز به افراد خبره در تخصص های گونانگون دارد ، قوانین و تعرفه های حمل بار، در خطوط اصلی و خطوط فرعی با توجه به میزانی از منابع ریلی که صرف آن می شود باید آپگرید شود، البته در تمام بخش ها نیاز به این به روز آوری هست
    با ایجاد محورها و خطوط ترانزیتی ریلی ، میبینیم که نیاز به قوانینی داریم که نه فقط در محدوده جغرافیایی کشور ، معتبر باشند که تمام جوانب حمل و نقل ترانزیتی و تعرفه های حمل بار و کالا را در مقیاس بین المللی را هم مد نظر داشته باشند! ما نیاز به تعریف قوانین حقوقی جدیدی در این زمینه داریم که هم محدودیتهای قوانین داخلی را ارضا کنند و هم محدودیتها و چارچوب های بین المللی را
    این مساله بطور گسترده، نیز فردای حمل بار و کالا و بصورت محدود تر نیاز اکنون ماست
    ولی مساله مهم این است که افرادی باید در این حیطه داخل شوند که تجربه ریلی را در کنار تحصیلات مرتبط آکادمیک با هم همزمان داشته باشند، متخصصین داخلی که به مفاهیم حقوقی ریلی اشراف داشته باشند و از سوی دیگر توانائی تطبیق و ارتقا و توسعه آنها را با توجه به قوانین بین المللی و مطابق با خواسته ها و نیازهای داخلی صنعت ریلی را داشته باشند.