| کد خبر: 142410 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد:

مطالعات اجرایی راه‌آهن همدان - ملایر انجام شده و آماده اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه، پروژه‌های در حال اجرای استان را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه، پروژه‌های در حال اجرای استان را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در زمان ورود بنده به اداره راه و شهرسازی ریل قطار ۱۴۰ کیلومتر با همدان فاصله داشت، اظهار کرد: در همان زمان ریل قطار تا کرمانشاه نیز ۱۱۰ کیلومتر فاصله داشت.

فرزانه ادامه داد: با همه پیگیری‌های انجام شده ۱۴۰ کیلومتر ریل‌گذاری تمام شده به بهره‌برداری رسید در حالی که ریل کرمانشاه چند روز پیش به کرمانشاه رسید و سه ماه تا راه‌اندازی آن طول می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اجرایی راه‌آهن همدان ـ ملایر انجام شده و آماده اجراست، افزود: در مرحله پیدا کردن سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل اداره کل راه‌آهن در همدان با بیان اینکه هم‌اکنون راه‌آهن همدان زیرمجموعه راه‌آهن قم است، بیان کرد: دفتر محلی راه‌آهن تشکیل شده و مراحل اداری و مباحث تکمیل کادر نیز در شرف انجام است.

فرزانه در رابطه با کیفیت قطار همدان با اشاره به اینکه قطار پلور سبز از شرکت رجا تحویل گرفته شده است، ادامه داد: تا دو یا سه ماه آینده از این قطار استفاده می‌شود چراکه چند شرکت برای وارد کردن واگن‌های نو اعلام آمادگی کردند.

وی در رابطه با ابراز نارضایتی برخی از شهروندان از قطار همدان- مشهد تصریح کرد: شرکت رجا در یک یا دو سفر از قطار نو استفاده نکرد که تذکر داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه در رابطه با بلیت‌فروشی ادامه داد: تاکنون ۶ هزار بلیت به صورت رفت و برگشت به فروش رفته و تا نیمه شهریورماه ظرفیت قطار تکمیل است.

وی با اشاره به سفر خبرنگاران به مشهد مقدس ادامه داد: سرعت قطار از ۲۳ کیلومتری تهران کم شد چراکه قطار وارد ریل‌های قدیمی شده بود.

فرزانه با بیان اینکه این ۲۳ کیلومتر باعث زیاد شدن فاصله همدان- تهران شده بود، بیان کرد: اکنون برای کوتاه کردن این مسیر ریل‌گذاری انجام شده و تا ۴۵ روز آینده بهره‌برداری می‌شود که این مسیر جدید راه را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که قطار همدان- تهران تا اواسط فصل پاییز راه‌اندازی شود، بیان کرد: قطار باید به قدری ایمن، ارزان و باصرفه باشد که بتوان هر چند ساعت یک‌بار قطار به تهران رفته و برگردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: تعداد قطارهای مسیر همدان- تهران را زیاد خواهیم کرد و احتمالاً واگن‌ها اتوبوسی می‌باشد.

وی در رابطه با قابل توجیه بودن تشکیل اداره کل راه‌آهن در همدان تأکید کرد: ۱۰ تا ۱۵ سفر قطار به صورت رفت و برگشت خدمات و امکانات می‌خواهد.

فرزانه در رابطه با ایستگاه درون‌شهری راه‌آهن یادآور شد: زمین روبروی ترمینال از سوی شهرداری و شورای شهر همدان در اختیار راه‌آهن قرار گرفته است.

وی در خصوص طراحی ایستگاه بیان کرد: در جلسه هفته آینده از مهندسان معمار دعوت شده تا طراحی ایستگاه راه‌آهن را انجام دهند چراکه وزیر راه تأکید کرده معماری ایستگاه راه‌آهن همدان باید بی‌نظیر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با انتقال خطوط راه‌آهن با بیان اینکه انتقال خطوط در حال نقشه‌برداری است، افزود: خط راه‌آهن از رباط شورین به سمت وسط بلوار بسیج و بلوار سردار همدانی خواهد آمد تا ایستگاه درون شهر ادامه پیدا می‌کند.

وی در رابطه با مسکن مهر با بیان اینکه مسکن مهر در دولت گذشته با نیت خیر ایجاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد تهیه کند اما دولت خود وارد ساخت و ساز شد، افزود: کمیته بررسی و کیفیت طرح‌های مسکن مهر کنار گذاشته شد در نتیجه کار مقداری دچار مشکل شد، نیت خیر و هدف خیر باعث ورود یکسری مشکلات شد که تاکنون ادامه دارد.

فرزانه با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان آخرین بار در سال ۶۷ تهیه شد، افزود: همه مشکلات شهرسازی به دلیل قدیمی بودن طرح جامع شهر بوده چراکه پایه کار ما روی طرح شهرسازی ۳۰ سال پیش است.

وی با اشاره به اینکه بازنگری طرح جامع شهرسازی در حال انجام است، ادامه داد: برای نخستین بار در قرارداد طرح جامع شهرسازی از مشاور خواستیم طرح جامع حریم شهر را نیز تهیه کرده و توسعه متوازن شکل بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه اکنون به گونه‌ای شده که بر اساس عرض معبر ارتفاع به ساختمان داده می‌شود، افزود: روش صحیح برای ارتفاع دادن به ساختمان پهنه‌بندی است.

وی در خصوص حاشیه‌نشینی در شهر همدان با بیان اینکه تاکنون نگاه بر این بوده که محدوده شهری وجود داشته و هر کس خارج از محدوده شهر ساخت و ساز کرد حاشیه‌نشین می‌شود، افزود: این شیوه پاسخ ندارد چراکه با همه سختگیری‌ها باز معضلی به نام حاشیه‌نشینی وجود دارد.

فرزانه تأکید کرد: باید به معضل حاشیه‌نشینی واقع‌گرایانه نگاه کرد چراکه اتفاقی شکل گرفته و یکسری افراد زندگی می‌کنند اما به اعتقاد بنده در طرح جامع شهرسازی باید این معضل حل شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید از بالا به پایین برای مردم طرح داده شود، اظهار داشت: طرح جامع شهری پیش از تصویب در مراجع ذیصلاح در دانشگاه بررسی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با المان میدان امام (ره) با بیان اینکه در گذشته پایه‌ای در میدان امام قرار داشت که روی آن مجسمه‌ای بود، افزود: این مجسمه تمرکزی برای شهر بود.

وی با بیان اینکه پایه مجسمه نیز ارزشی ندارد، افزود: اعتقادی ندارم که میدان امام تمرکز داشته باشد بلکه باید فلت باشد و بدنه و جداره‌های میدان خود را نشان دهد.

فرزانه در خصوص ساخت برج ۸۰ طبقه در بلوار ارم با اشاره به اینکه بنده با ساخت برج ۸۰ طبقه و حتی ۱۵۰ طبقه مخالف نیستم به شرط اینکه در محل مناسبی ساخته شود، افزود: بلوار ارم تا میدان قائم (عج) مثل چاه نفت است و هر گونه تغییر در این محل ظلم به مردم همدان محسوب می‌شود.

وی در رابطه با موضوع عوارضی اتوبان افزود: اتوبان ساوه ـ همدان جزو معدود پروژه‌هایی است که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است به همین دلیل عوارض این اتوبان گران است؛ اطمینان می‌دهم عوارض پرداختی یک دهم هزینه نگهداری اتوبان نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با تعداد مساکن خالی در شهر همدان اظهار کرد: ۱۵ هزار مسکن خالی تا سال ۹۴ در شهر همدان شناسایی شده بود و هنوز آمار سال ۹۵ در دست نیست

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.