| کد خبر: 266344 |

برنامه ریزی برای راه اندازی قطار های خودکشش در حمل و نقل ریلی

رئیس انجمن حمل و نقل مسافری گفت: برنامه ریزی برای راه اندازی قطار های خودکشش در حمل و نقل ریلی رجا در دستور کار قرار گرفته است.

تین نیوز

رئیس انجمن حمل و نقل مسافری گفت: برنامه ریزی برای راه اندازی قطار های خودکشش در حمل و نقل ریلی رجا در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر بختیاری مدیرعامل رجا و رئیس انجمن حمل ونقل ریلی در جلسه شورای مدیران این شرکت که با حضور مدیرعامل شرکت رفاه و گردشگری تأمین (هگتا)، معاونان این شرکت، همچنین شرکت های ایرانگردی و جهانگردی  برگزار شد، با یادآوری اینکه جلسات شورای معاونان و شورای مدیران این شرکت به طور منظم و ماهانه برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این جلسه با حضور مدیرعامل هگتا و مدیران عامل شرکت های گروه، ارائه گزارش فعالیت های شرکت رجا از زبان مدیران این شرکت است.

مدیرعامل رجا در ادامه برخی از اقدامات کلان شرکت رجا را تدوین سند راهبردی در جهت توسعه صنعت حمل و نقل سبز، پایبندی به اصول مشتری مداری، تشکیل معاونت فنی و توسعه، اصلاح ساختار سازمانی و فرآیند مالی شرکت نوین صنعت رجا، برنامه ریزی برای راه اندازی قطار های خودکشش، احیای کمیته حسابرسی، برنامه ریزی برای افزایش درآمد از محل حوزه حمل ونقل باری، تشکیل اتاق فکر در راستای راهکار های عملیاتی، نهایی شدن مراحل اخذ سند زمین واگن خانه، حل و پیگیری اختلافات و مشکلات با برخی از شرکت ها و برنامه ریزی برای مقاوم سازی ساختمان مرکزی نام برد.

حسین رمضانی، مدیرعامل هگتا گفت: توجه به مسائل فرهنگی می تواند منجر به پویایی مخاطبان داخلی تحت عنوان کارکنان و مخاطبان بیرونی تحت عنوان مسافران شده و ایجاد هم افزایی کند.

رمضانی با تأکید بر بازبینی آئین نامه های استخدامی شرکت رجا افزود: موضوع بازنشستگی و پایان خدمت کارکنان شرکت رجا مهم است و توجه جدی به موضوع بازنشستگی و انتقال دانش آن ها به نیرو های جوان ضروری است تا شرکت دچار مشکل نشود.

مدیرعامل هگتا بر موضوع اصلاح فرآیند ها و هم پوشانی ها و خلق پول و ثروت آفرینی از طریق ظرفیت های این شرکت تأکید کرد و گفت: می توان با تشکیل کمیته اقتصادی در شرکت رجا و ارائه راهکار هایی بر مبنای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد ثروت کرد تا بخشی از زیان نباشته این شرکت جبران شود.

وی موضوع ایجاد هم افزایی بین شرکت های گروه را ضروری دانست و بیان کرد: این هم افزایی می تواند در حوزه های مختلفی مانند خرید های کلی، همکاری های فی مابین، استفاده از ظرفیت های آموزشی و سایر موارد مشترک صورت گیرد.

گفتنی است قطار های خودکشش با وجود قیمت بالاتر (نسبت به واگن عادی) به دلیل ویژگی های فنی، سیر بیشتری در سال دارند (سرعت متوسط بالاتر به دلیل بار محوری کمتر از لوکوموتیو، عدم نیاز به تفکیک لوکوموتیو و واگن، انرژی مصرفی سرانه کمتر و ...). در کنار این امر کاهش هزینه قطار خودکشش نسبت به لوکوموتیو واگن (با شرط محاسبه و انتخاب صحیح نقطه سر به سر) سبب رغبت بیشتر شرکت های مالک و خریدار خودکشش حتی در بخش خصوصی شده است که برای تبیین بهتر موضوع به جدول مقایسه یک لوکوموتیو و پنج واگن با ۳۰۰ نفر ظرفیت و ۲ ست قطار خودکشش IC۳ دانمارک با ظرفیت ۲۸۸ صندلی اشاره می گردد که هزینه قطار خودکشش صرفا قطعات یدکی بدون نیروی انسانی ۵۲ درصد نسبت به لوکوموتیو واگن کمتر شده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    در ایران با توجه به جغرافیای ایران و کیفیت متوسط تعمیر و نگهداری ، خودکشش ها کارنامه کاری خوب و پایداری نداشته اند و بیشتر ضرر ده بوده اند