| کد خبر: 267627 |

مترو خط ۱۰ به منطقه ۲۱ می رسد

شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: با بهره برداری از پروژه تقاطع فتح- باغستان ۲.۴ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در طول سال را به دنبال دارد.

تین نیوز

شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: با بهره برداری از پروژه تقاطع فتح- باغستان ۲.۴ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در طول سال را به دنبال دارد. ضمن اینکه این زیرگذر حدود ۸ هزار نفر در ساعت ظرفیت جابجایی دارد که اجرای آن اثرات ایمنی و کاهش تصادفات را نیز خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، محمدرضا پوریافر در نشست خبری که صبح امروز- دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲- در محل ساختمان شهرداری این منطقه برگزار شد، گفت: بحث پروژه تقاطع فتح- باغستان چند سالی بود که در برنامه قرار داشت و از سال ۹۸ از محل اعتبارات جرائم راهنمایی و رانندگی آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و دارای پیشرفت ۶۰ درصد بود.

او افزود: با توجه به ختم پیمان پیمانکار قبلی، انتهای سال ۱۴۰۰ پیمانکار جدیدی انتخاب و تجهیز کارگاه انجام شد. البته تا آن زمان حدود ۲۵ درصد هزینه کار پرداخت شده بود و در بحث فیزیکی. ۴۰ درصد کار مانده بود. کل پروژه شامل زیر گذر و روگذر است که دسترسی شرق به جنوب با احداث زیرگذر در فاز اول فراهم می شود و این پروژه در فاز اول با هزینه ای در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

پوریافر ادامه داد: با احداث این پروژه طول مسیر برای شهروندان حدود ۲ کیلومتر کاهش پیدا می کند و با توجه به ظرفیت جابجایی مسافر در این زیرگذر، حدود ۲۳ میلیون کیلومتر صرفه جویی و کاهش مسیر و حدود ۳۰۰ تن کاهش آلایندگی هوا را به دنبال دارد. همچنین ۲.۴ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در طول سال را به دنبال دارد. ضمن اینکه این زیرگذر حدود ۸ هزار نفر در ساعت ظرفیت جابجایی دارد که اجرای آن اثرات ایمنی و کاهش تصادفات را نیز خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۱ اضافه کرد: با افتتاح این زیرگذر این پروژه تمام نمی شود و یک پل روگذر نیز دارد که اتصال جنوب به غرب را برقرار خواهد کرد که ۴.۵ کیلومتر مسیر شهروندان را کاهش خواهد داد. قرارداد این پروژه نیز بسته شده و تجهیز کارگاه آن انجام شده و همزمان با افتتاح زیرگذر، کلنگ زنی روگذر را با اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان خواهیم داشت و اعتبار آن با تعدیلات کل پروژه در زیر گذر و روگذر، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و در سال ۱۴۰۴ کل پروژه تکمیل خواهد شد.

او عنوان کرد: اتوبان مهم دیگر اتوبان اندیشه است که در بالای لشگری منقطع شده و فقط یک دسترسی فرعی به اتوبان فهمیده دارد و از آنجا که شهر قدس و اندیشه را به تهران وصل می کند، دارای اهمیت است. بنابراین پروژه اتصال شبدری کامل تقاطع اندیشه با شهید فهمیده در فاز اول در دستور کار است.

پوریافر در توضیح بیشتر افزود: این پروژه حدود ۷۰ هزار متر تملک با دو مالک با حجم ۱۲۰۰ میلیارد تومان دارد. البته با مالکین رایزنی کرده ایم و به توافقاتی دست یافته ایم.

شهردار منطقه ۲۱ همچنین توضیح داد: در بحث مترو رایزنی هایی انجام دادیم که خط ۱۰ را به زیر بزرگراه لشگری و دل منطقه برسانیم چرا که این مسأله در مطالعات اولیه دیده نشده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.