| کد خبر: 262915 |

تولید ۶۳۰ واگن متروی تهران شتاب می گیرد

برای کاهش زمان تولید ۶۳۰ واگن مترو به یک سال، رایزنی های لازم صورت گرفته است.

تین نیوز

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت قرار داد ۶۳۰ واگن مترو ی تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای کاهش زمان تولید ۶۳۰ واگن مترو به یک سال، رایزنی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در مورد آخرین وضعیت انعقاد قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن متروی تهران گفت: به دلیل کمبود ناوگان در شبکه متروی تهران، شاهد نارضایتی شهروندان هستیم و به عنوان نمونه ایستگاه هایی که اخیر در شبکه مترو راه اندازی شد، سر فاصله حرکت قطارها را تا ۳ دقیقه افزایش داد و می بایست حتما موازی خطوط و ایستگاه های جدیدی که وارد مدار می شوند، قطار اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن از سال ۹۵ مفتوح بود، اما همتی برای به سرانجام رساندن آن انجام نشده بود، اظهار کرد: این در حالی بود که بر اساس این قرارداد، ۸۵ درصد از محل فاینانس است و قرار نبود باری بر مدیریت شهری تحمیل کند؛ اما متأسفانه پیگیر موضوع نشده بودند و دولت و شهرداری همت کرده و قرارداد را منعقد کرده و ال.سی آن نیز فعال شد بگونه ای که ماه گذشته ال.سی تحویل طرف چینی شد.

بازدید زاکانی از خط تولید واگن های مترو در سفر به چین

مدیرعامل متروی تهران در مورد سفر شهردار تهران به چین گفت: در سفر آقای زاکانی به چین قرار است، شهردار تهران بازدید از خط تولید و آغاز کار برای ساخت را داشته باشند؛ چراکه از زمانی که «ال.سی» فعال می شود طبق قرارداد ۱۸ ماه زمان لازم است تا اولین واگن ها تحویل داده شود و در حال مذاکره با طرف چینی هستیم تا این زمان به یکسال کاهش یابد؛ چرا که کار طراحی واگن شروع شده است، لذا درصدد هستیم تا واگن ها زودتر به تهران بیاید.

ساخت واگن های جدید مترو با آخرین تکنولوژی روز

وی با اشاره به لزوم انتقال تکنولوژی در قرار داد ساخت ۶۳۰ واگن مترو افزود: شکل ظاهری و چیدمان قطارهای جدید کمی متفاوت از قطارهای فعلی فعال در خطوط است  و براساس آخرین تکنولوژی روز نیز ساخته خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.