بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

قراردادهای چندماهه علت مشکلات کارت بلیت‌های مترو در پایتخت

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران در مورد مشکلات پیراموان کارت بلیت های مدت دار و کمبود برخی کارت بلیت های مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

تین نیوز |

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران در مورد مشکلات پیراموان کارت بلیت های مدت دار و کمبود برخی کارت بلیت های مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر صارمی درمورد کمبود کارت بلیت های مدت دار در ایستگاه های مترو با بیان اینکه پروژه کارت بلیت یا پرداخت الکترونیکی کرایه به صورت یکپارچه، عمر ۱۲ ساله در تهران دارد و در دوره ای که این پروژه آغاز شد مبتنی بر شرایط تکنولوژیک آن زمان بود و طبیعتا باید در این مدت به روزرسانی می شد، گفت: مشکل اینجاست که در حوزه کارت بلیت ما دو پیمانکار داریم، بگونه ای که  یکی پیمانکار در حوزه صدور کارت فعال است و دیگری هم پیمانکار پذیرش کارت بوده است و سازمان فناوری شهرداری تهران نیز نقش نقطه مرکزی تبادل اطلاعات و تسویه حساب را دارد.

وی با بیان اینکه قراردادی که سال ۸۹ با پیمانکاران بسته شده بود، ۱۰ ساله بود و حالا مدت زمان قرارداد تمام شده است و کسی به فکر تمدید و بروز رسانی قرار داد نیست، گفت: حدود ۳ سال از مهلت قرارداد گذشته شده است و شهرداری تهران تصمیمات مقطعی و موقت در این خصوص گرفته، بگونه ای که قراردادها را چند ماهه تمدید کرده و بر همین اساس وقتی پیمانکار با قراردادهای ماهانه مواجه می شود و  از کار پایدار مطمئن نباشد، خیلی نمی تواند برنامه ریزی کند.

قائمی ادامه داد: اینکه شهرداری چند ماهه قرارداد را تمدید می کند، قابل قبول نیست. درحالی که مدتی است موضوع سرویس های پذیرش که عمدتا مدیریت کارت خوان های داخل اتوبوس و تخلیه دیتاست را به شرکت «رایانه شهر» سپرده و دوره قرارداد با صادر کننده کارت سالهاست که تمام شده و مشخص نیست شهرداری چه می خواهد انجام دهد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، بر همین اساس در اوایل سال جاری، نامه مفصل ۱۷ صفحه ای به شهردار تهران نوشته و ارسال کردم و تمام وجوه این اقدام را به آنها توضیح دادم و شهردار هم نامه را بررسی و جهت پیگیری به واحدهای مربوطه ابلاغ کرد؛ اینکه چرا تصمیم جدی نمی گیرند را نمی دانیم و شاید لایه هایی در شهرداری اعمال نظر و نفوذ می کنند که کارها پیش نمی رود؛ البته شهرداری کلیت موضوع را قبول دارد؛ اما در اجرا، کند هستند.

وی با بیان اینکه مدت هاست قرارداد بلیت الکترونیکی با اپراتورش تمام شده و هنوز شهرداری تصمیمی بر تمدید، تجدید و یا انتخاب اپراتور جدید نگرفته است، گفت: این عدم انعقاد قرارداد آثار مختلفی را می گذارد. هر چند که ما در نظر داشتیم شاهد ارتقاء تکنولوژی پرداخت الکترونیک کرایه مبتنی بر کیف پول شهروندی یا بارکد دو بعدی باشیم؛ اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

قائمی با بیان اینکه بعد از گذشت تجربه یک دهه از پرداخت الکترونیکی کرایه، انتظار داشتیم که دامنه کاربرد این دانش از بلیت فراتر رود، گفت: مدیران شهرداری قول داده اند که برنامه ریزی های لازم را برای رفع مشکلات و ارتقاء سیستم پرداخت الکترونیک انجام دهند. چرا که قرار بود کارت بلیت در اختیار مردم در مقیاس گسترده تر فعال شود و در کل چند نظام صادر کننده در مورد پرداخت الکترونیک فعال باشند که در قالب کارت شهروندی، بارکد دو بعدی، کیف پول شهروندی و ... می تواند نمود پیدا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.