| کد خبر: 257689 |

شهردار تهران وعده داد:

◄ افتتاح 22 کیلومتر خط مترو در سال جاری/ کدام خطوط در اولویت هستند

شهردار تهران گفت: امسال ۲۲ کیلومتر خط مترو و ۱۳ ایستگاه افتتاح خواهد شد

تین نیوز

شهردار تهران گفت: امسال ۲۲ کیلومتر خط مترو و ۱۳ ایستگاه افتتاح خواهد شد و تا پایان سال ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اضافه خواهدشد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی این مطلب را 11 خرداد بیان کرد و در عین حال افزود: توسعه شرقی و غربی خط ۴ باقی مانده است و توسعه خط ۴ مترو با دو پیمانکار انجام می شود و ۱۲ کیلومتر از ۱۶ کیلومتر خط ۶ و ۱۰ ایستگاه از این خط امسال به بهره برداری می رسد و یک ایستگاه در خط ۴ و دو ایستگاه در خط ۷ امسال افتتاح خواهند شد.

شهردار تهران گفت: امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد و تا پایان سال ایستگاه ها به ۱۶۲ عدد خواهد رسید و به سمتی می رویم که حدود ۵۰ درصد ایستگاه ها فعال باشند.

وی گفت: مقدمات خط ۱۰ مترو تهران بسته شده است و در نیمه اول امسال عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد نوع قراردادی هم که منعقد شده است.

زاکانی گفت: خط پرند ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تاخیر در واگذاری زمین وجود داشته است که جلساتی برگزار شد و استاندار متولی جمع بندی شد و امسال مردم می توانند از این خط استفاده کنند خط ورامین پیشوا نیز  طبق توافق به مترو واگذار می شود.

شهردار تهران با اشاره به تراموا گفت: هدف اولیه ایجاد ۲ خط از ترمینال شرق به آزادی و یک خط در جمهوری است و تحقیقات خط یک انجام شده و در مرحله تأیید شورا است و سالانه ۵۵ میلیون مسافر را جابجا می کند و در صورت تأیید ساخت آن ۲ سال طول خواهد کشید و ادامه آن به سمت چیتگر این منطقه را تبدیل به نقطه اشتراکی خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    کاشکی یه فکری برای فاز ۸ پردیس میکردید رفت وامد خیلی سخته