| کد خبر: 258226 |

◄ ارتقاء و احیاء واگن های نسل اول خطوط مترو تهران

پروژه ارتقاء واگن های نسل اول خطوط شبکه مترو پایتخت در مرحله عمل به واقعیت پیوست.

تین نیوز

به موجب تلاش های صورت گرفته که مبتنی بر تحقیقات علمی و کارشناسی در شرکت واگن سازی تهران بوده است، پروژه ارتقاء واگن های نسل اول خطوط شبکه مترو پایتخت که در واقع احیاء این قبیل واگن ها براساس نیازهای روز خطوط راه آهن ریلی زیرزمینی تلقی می شود، در مرحله عمل به واقعیت پیوست.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) پروژه ارتقاء واگن های نسل اول قطارهای شهری که از بهمن ماه سال گذشته با حمایت های شهردار تهران و همچنین کمک ها و پیگیری شرکت بهره برداری مترو رسماً آغاز شد، با هدف رفع معایب واگن های DC و بهبود شرایط عملکردی آنها مد نظر متولیان امر قرار گرفت و از تیر ماه امسال، اولین نمونه از این واگن ها آماده سرویس دهی در خطوط شبکه مترو پایتخت شده است .

در جریان تغییرات صورت گرفته این واگن ها، نه تنها شکل بدنه و رنگ آمیزی آن دچار تحول خواهد شد بلکه کابین راننده نیز برای رفاه حال بیشتر راهبر آن مشمول طراحی های مثبتی شده است .

از سوی دیگر کمپرسور ترمز و سیستم اتصالات برقی بین واگن ها ارتقاء یافته و مهمترین نکته این تغییرات به قطعه مهم و اساسی بوژی واگن ها باز می گردد ؛ در حقیقت با تغییرات اعمال شده روی واگن های نسل اول که بعضاً بوژی آنها مشکل پیدا کرده و به نظر از حیث کارکرد بلااستفاده شده بودند، حالا امکان احیاء این دست از واگن ها مهیا شده و می توان واگن های ارتقاء یافته را مجدداً در شبکه خطوط مترو به کار گرفت .

این امر به معنای صرفه جویی حداقل یکصد هزار یورویی در تعمیرات و به روز رسانی هر واگن بوده و اتفاقی تاثیرگذار برای ناوگان حمل و نقلی مترو تهران و سایر کلانشهرها به شمار می آید.

واگن های مترو 1

واگن های مترو2

واگن های مترو

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.