| کد خبر: 248247 |

سرپرست شرکت بهره برداری مترو مطرح کرد؛

تامین تجهیزات مترو با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بر ضرورت تدوین استاندارد های بومی، خاص صنعت ریلی تاکید کرد و گفت: تأمین تجهیزات و قطعات مترو با توان تولیدکنندگان داخلی از اهداف اصلی این شرکت است.

تین نیوز

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بر ضرورت تدوین استانداردهای بومی، خاص صنعت ریلی تاکید کرد و گفت: تأمین تجهیزات و قطعات مترو با توان تولیدکنندگان داخلی از اهداف اصلی این شرکت است.

به گزارش تین نیوز، حامد عباسی نامی در دیدار با حاجی خانی مشاور عالی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران ، محمد حسین طاهری  مدیرکل استاندارد استان البرز و جمعی از معاونان این اداره با تاکید بر اهمیت تولید ملی در صنعت مترو گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اولین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری در کشور است و گستردگی خطوط و تعدد تجهیزات و قطعات مصرفی در متروی تهران، فضای مناسبی را برای حضور تولید کنندگان داخلی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تأمین تجهیزات و قطعات مترو با حمایت و توان تولید کنندگان داخلی از اهداف اصلی این شرکت است و به همین منظور مذاکراتی با شرکت های دانش بنیان و همچنین دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی انجام شده و مراحل تولید داخلی قطعات توسط این مراکز در حال پیگیری است؛ اما قطعاً پیش نیاز استفاده از قطعات داخلی، تدوین استانداردهای محلی و بومی، خاص صنعت ریلی است.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای این کار نیاز به همکاری بیش از پیش سازمان ملی استاندارد است، افزود: لازم است آزمایشگاه های مرجع و معتبری جهت انجام تست های فنی و اخذ تاییدیه ها برای قطعات تولید شده معرفی شود.

تدوین استانداردهای مورد نیاز در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری با مشارکت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و ارائه بانک اطلاعاتی سازندگان داخلی مترو به اداره استاندارد از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.