◄ خلاصه فعالیت های شرکت ایران ایر در ۹ ماه/ از مهندسی و تعمیرات تا منابع انسانی
در ۹ ماه گذشته شرکت ایران ایر فعالیت های مختلفی در جهت بهبود عملکرد منابع انسانی، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی، عملیات پرواز ، بهبود شاخص های بازرگانی و ... خود به اجرا درآورده است.
شرکت هواپیمایی ایران ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) به عنوان یکی از مهمترین شرکت های حمل و نقل هوایی کشور در طی ۹ ماه گذشته، در چندین حوزه مختلف فعالیت داشته است.
به گزارش تین نیوز و بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی این شرکت، در ۹ ماه گذشته شرکت ایران ایر فعالیت های مختلفی در جهت بهبود عملکرد منابع انسانی، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی، عملیات پرواز ، بهبود شاخص های بازرگانی و ... خود به اجرا درآورده است.
در ادامه به برخی از مهم ترین فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت در این مدت اشاره می شود:
عملیات پرواز
-
اجرای عملیات حج تمتع با کمترین میزان تأخیر در ۱۵ سال گذشته.
-
جایگزینی نقشه های هوایی LIDO به جای Jeppesen در ناوگان هما.
-
راه اندازی نرم افزار جدید برنامه ریزی کادر پرواز Maureva.
-
ممیزی موفق سوخت بر اساس استانداردهای بین المللی EU-ETS و CORSIA.
بازرگانی
-
تحقق درآمد ۷۸ هزار میلیارد ریالی از فروش بلیت های داخلی و بین المللی.
-
انجام ۱۹۲ پرواز در عملیات اربعین و جابه جایی بیش از ۴۰ هزار زائر.
-
افزایش سهم پروازهای بین المللی به ترکیه، عراق، قطر و کویت.
-
آغاز برنامه ریزی برای ازسرگیری پروازها به شرق آسیا و آفریقا.
مهندسی و تعمیرات
-
اجرای بیش از ۱۰۰۰ چک فنی هواپیما در دوره حج.
-
تعمیر ۲۰ موتور اصلی و ۷ موتور کمکی (APU).
-
رفع زمین گیری ۶ فروند هواپیما با استفاده از قطعات بومی.
-
انجام اورهال تجهیزات و سیستم های الکترونیکی ناوگان.
خدمات فرودگاهی
-
ارائه خدمات به بیش از ۲۶٬۱۶۵ پرواز ورودی و خروجی و جابه جایی بیش از ۱.۹ میلیون کیلوگرم بار و پست.
-
کاهش سهم عوامل زمینی در تأخیر پروازها به کمتر از ۱ درصد.
-
ارائه خدمات ویژه به ۵۱٬۶۰۰ مسافر دارای نیازهای خاص.
-
بازسازی و اورهال ۳۳ دستگاه تجهیزات خدمات زمینی در ۹ ایستگاه.
منابع انسانی
-
پرداخت بیش از ۳٬۵۰۰ فقره وام و تسهیلات رفاهی
-
برقراری فوق العاده بهره وری و طبقه بندی جدید مشاغل فنی.
مالی
-
پرداخت ۶٬۵۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی سنوات گذشته.
-
استرداد ۲٬۷۰۰ میلیارد ریال از سازمان امور مالیاتی.
-
تسویه بدهی آژانس ها و وصول مطالبات معوق چندساله.
پشتیبانی
-
اورهال ماشین آلات خدمات فرودگاهی با صرفه جویی ۹ میلیون دلار.
-
اجرای بیش از ۳۰ پروژه ساختمانی و تأسیساتی در ایستگاه ها.
-
تأمین سوخت و ایاب وذهاب بیش از ۱۰۰ هزار نیم راه پروازی.
مرکز آموزش
-
برگزاری ۱٬۶۴۱ دوره آموزشی در حوزه های مختلف هوانوردی برای ۳۱۸٬۰۳۳ شاگرد ساعت آموزش برای بیش از ۵۵ هزار فراگیر.
-
کسب ۹۶ میلیارد ریال درآمد از دوره های آموزشی تخصصی.
مرکز کنترل عملیات (OCC)
-
بازگرداندن ناوگان از مسیرهای درگیر در جنگ ۱۲ روزه.
-
برنامه ریزی پروازهای باری EP-ICD به ایروان، دوحه و دبی.
-
راه اندازی سامانه جدید پیگیری پروازها (Follow-up System).
ایمنی و تضمین کیفیت
-
اجرای ۲۸ ممیزی تخصصی و تطبیق با استاندارد IOSA. و اجرای ممیزی SIS و ارزیابی مسیرهای جدید بین المللی.
-
فناوری اطلاعات
-
توسعه نرم افزارهای Flight Ops و Crew Management.
روابط عمومی
-
بازتعریف هویت بصری فضای فرودگاهی شعب
-
تولید و توزیع هدیه اختصاصی کودکان هما در پروازهای مسافری
-
تکریم مخاطب دیجتال، بازطراحی و مدیریت محتوا، توسعه مدل هوش مصنوعی جنریتیو بر بستر پیام رسان بله ، تدوین نقشه راه هوش مصنوعی هما و پیگیری طرح جامع CRM
-
کسب گواهینامه استاندارد بین المللی ISO 9001 در مدیریت کیفیت روابط عمومی هما
کیترینگ
-
تولید بیش از ۱.۲ میلیون وعده غذای پروازی و اجرای منوهای ویژه حج، اربعین و ماه رمضان.
حقوقی
-
تجدید بیمه نامه های ناوگان هوایی و کاهش نرخ بیمه های عمر و مسئولیت.
-
عقد قرارداد اجاره دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از شرکت ارمنیا ایرویز.
-
انعقاد قرارداد خرید دستگاه های XRAY با شرکت TICAM.
بازرسی و کنترل عملکرد
-
رسیدگی به بیش از چهارصد شکایت مسافران مطابق شیوه نامه حقوق مسافر.
-
تدوین فلوچارت رسیدگی به شکایات برای بارگذاری در وب سایت هما..
-
برنامه ریزی و سیستم اطلاعات مدیریت
-
پیگیری خروج هواپیماهای فرسوده و نوسازی ناوگان.
-
حضور در کمیته تحریم ها و بررسی مدل های سرمایه گذاری.
هسته گزینش
بررسی ۳۵۲ پرونده و انجام ۱۹۳ مصاحبه گزینشی