| کد خبر ۳۱۰۰۰۳
کپی شد

◄ خلاصه فعالیت های شرکت ایران ایر در ۹ ماه/ از مهندسی و تعمیرات تا منابع انسانی

در ۹ ماه گذشته شرکت ایران ایر فعالیت های مختلفی در جهت بهبود عملکرد منابع انسانی، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی، عملیات پرواز ، بهبود شاخص های بازرگانی و ... خود به اجرا درآورده است.

خلاصه فعالیت های شرکت ایران ایر در ۹ ماه/ از مهندسی و تعمیرات تا منابع انسانی
تین نیوز |

شرکت هواپیمایی ایران ایر (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) به عنوان یکی از مهمترین شرکت های حمل و نقل هوایی کشور در طی ۹ ماه گذشته، در چندین حوزه مختلف فعالیت داشته است.

به گزارش تین نیوز و بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی این شرکت، در ۹ ماه گذشته شرکت  ایران ایر فعالیت های   مختلفی در جهت  بهبود عملکرد منابع انسانی، مهندسی و تعمیرات،  خدمات فرودگاهی، عملیات پرواز ، بهبود شاخص های بازرگانی و ... خود به اجرا درآورده است.

در ادامه به برخی از مهم ترین فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت در این مدت اشاره می شود: 

عملیات پرواز

  1.  اجرای عملیات حج تمتع با کمترین میزان تأخیر در ۱۵ سال گذشته.

  2. جایگزینی نقشه های هوایی LIDO به جای Jeppesen در ناوگان هما.

  3. راه اندازی نرم افزار جدید برنامه ریزی کادر پرواز Maureva.

  4. ممیزی موفق سوخت بر اساس استانداردهای بین المللی EU-ETS و CORSIA.

بازرگانی

  1. تحقق درآمد ۷۸ هزار میلیارد ریالی از فروش بلیت های داخلی و بین المللی.

  2. انجام ۱۹۲ پرواز در عملیات اربعین و جابه جایی بیش از ۴۰ هزار زائر.

  3. افزایش سهم پروازهای بین المللی به ترکیه، عراق، قطر و کویت.

  4. آغاز برنامه ریزی برای ازسرگیری پروازها به شرق آسیا و آفریقا.

مهندسی و تعمیرات

  1. اجرای بیش از ۱۰۰۰ چک فنی هواپیما در دوره حج.

  2. تعمیر ۲۰ موتور اصلی و ۷ موتور کمکی (APU).

  3. رفع زمین گیری ۶ فروند هواپیما با استفاده از قطعات بومی.

  4. انجام اورهال تجهیزات و سیستم های الکترونیکی ناوگان.

خدمات فرودگاهی

  1. ارائه خدمات به بیش از ۲۶٬۱۶۵ پرواز ورودی و خروجی و جابه جایی بیش از ۱.۹ میلیون کیلوگرم بار و پست.

  2. کاهش سهم عوامل زمینی در تأخیر پروازها به کمتر از ۱ درصد.

  3. ارائه خدمات ویژه به ۵۱٬۶۰۰ مسافر دارای نیازهای خاص.

  4. بازسازی و اورهال ۳۳ دستگاه تجهیزات خدمات زمینی در ۹ ایستگاه.

منابع انسانی

  1. پرداخت بیش از ۳٬۵۰۰ فقره وام و تسهیلات رفاهی

  2. برقراری فوق العاده بهره وری و طبقه بندی جدید مشاغل فنی.

مالی

  1. پرداخت ۶٬۵۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی سنوات گذشته.

  2. استرداد ۲٬۷۰۰ میلیارد ریال از سازمان امور مالیاتی.

  3. تسویه بدهی آژانس ها و وصول مطالبات معوق چندساله.

پشتیبانی

  1. اورهال ماشین آلات خدمات فرودگاهی با صرفه جویی ۹ میلیون دلار.

  2. اجرای بیش از ۳۰ پروژه ساختمانی و تأسیساتی در ایستگاه ها.

  3. تأمین سوخت و ایاب وذهاب بیش از ۱۰۰ هزار نیم راه پروازی.

مرکز آموزش

  1. برگزاری ۱٬۶۴۱ دوره آموزشی در حوزه های مختلف هوانوردی برای ۳۱۸٬۰۳۳ شاگرد ساعت آموزش برای بیش از ۵۵ هزار فراگیر.

  2. کسب ۹۶ میلیارد ریال درآمد از دوره های آموزشی تخصصی.

مرکز کنترل عملیات (OCC)

  1. بازگرداندن ناوگان از مسیرهای درگیر در جنگ ۱۲ روزه.

  2. برنامه ریزی پروازهای باری EP-ICD به ایروان، دوحه و دبی.

  3. راه اندازی سامانه جدید پیگیری پروازها (Follow-up System).

ایمنی و تضمین کیفیت

  1. اجرای ۲۸ ممیزی تخصصی و تطبیق با استاندارد IOSA. و اجرای ممیزی SIS و ارزیابی مسیرهای جدید بین المللی.

  2. فناوری اطلاعات

  3. توسعه نرم افزارهای Flight Ops و Crew Management.

روابط عمومی

  1. بازتعریف هویت بصری فضای فرودگاهی شعب

  2. تولید و توزیع هدیه اختصاصی کودکان هما در پروازهای مسافری

  3. تکریم مخاطب دیجتال، بازطراحی و مدیریت محتوا، توسعه مدل هوش مصنوعی جنریتیو بر بستر پیام رسان بله ، تدوین نقشه راه هوش مصنوعی هما و پیگیری طرح جامع CRM

  4. کسب گواهینامه استاندارد بین المللی ISO 9001 در مدیریت کیفیت روابط عمومی هما

کیترینگ

  1. تولید بیش از ۱.۲ میلیون وعده غذای پروازی و اجرای منوهای ویژه حج، اربعین و ماه رمضان.

حقوقی

  1. تجدید بیمه نامه های ناوگان هوایی و کاهش نرخ بیمه های عمر و مسئولیت.

  2. عقد قرارداد اجاره دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از شرکت ارمنیا ایرویز.

  3. انعقاد قرارداد خرید دستگاه های XRAY با شرکت TICAM.

 بازرسی و کنترل عملکرد

  1. رسیدگی به بیش از چهارصد شکایت مسافران مطابق شیوه نامه حقوق مسافر.

  2. تدوین فلوچارت رسیدگی به شکایات برای بارگذاری در وب سایت هما..

  3. برنامه ریزی و سیستم اطلاعات مدیریت

  4. پیگیری خروج هواپیماهای فرسوده و نوسازی ناوگان.

  5. حضور در کمیته تحریم ها و بررسی مدل های سرمایه گذاری.

هسته گزینش

بررسی ۳۵۲ پرونده و انجام ۱۹۳ مصاحبه گزینشی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.