| کد خبر: 170823 |

هما در واکنش به مدیرعامل سابق آسمان

◄ فرصت برجام در اختیار همه ایرلاین‌ها قرار گرفت

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد؛ برجام فرصتی بود که در اختیار همه شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد؛ برجام فرصتی بود که در اختیار همه شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت و تنها مختص این شرکت نبود.

به گزارش تین‌نیوز، چند روز گذشته حسین علایی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود هم‌زمان با اجرای برجام و آغاز مذاکرات برای خرید هواپیما، تنها مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به‌عنوان نماینده کشور در مذاکرات معرفی شد. تلاش وزارت راه بر این بود تا مسائل هما را در حوزه تحریم‌ها حل کنند نه اینکه مسئله هوانوردی برای کل کشور و همه شرکت‌ها حل شود.

وی عنوان کرده بود که در زمان برجام تنها برای هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) سازوکار تعیین کردند و برای آن‌ها تسهیلاتی فراهم کردند تا قرارداد ببندند و ما فرصت برجام را برای واردکردن هواپیماهای بوئینگ و ایرباس دست‌دوم  از دست دادیم.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به سخنان مدیرعامل آسمان واکنش نشان داد و اعلام کرد؛ فرصت برجام در اختیار کلیه شرکت‌های هواپیمایی ایران قرار گرفت و اختصاص به هما  نداشت چنانچه انعقاد قرارداد خرید 30+30 فروند بوئینگ مکس شرکت هواپیمایی آسمان در روزهای آغازین سال 1396 موید این مطلب است و طرح ابهام در خصوص خرید هواپیماهای ATR ‌هما  این پرسش را به ذهن متبادر می‌سازد که چنانچه مدیرعامل شرکت آسمان این هواپیما را مناسب شرایط کشورمان ایران نمی‌دانستند، به چه منظور این درخواست از سوی ایشان مطرح شد که با توجه به وجود ناوگان ATR در شرکت آسمان، این هواپیماهای توربوپراپ جدید نیز به جای هما به شرکت آسمان تحویل داده شود؟ و اصولا اگر به‌زعم ایشان خرید ATR یک «مشکل» برای شرکت هواپیمایی آسمان بوده به چه دلیل بر ادامه این «مشکل» اصرار داشته‌اند؟

همه این موارد در حالی است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر نیروهای توانمند و زبده خود و با برنامه‌ریزی‌های دقیق اینک بیش از یک سال است که این ناوگان جدید را عملیاتی کرده است و با تامین کرو بومی برای این هواپیما و برقراری پروازهای منطقه‌ای به یکی از بهره‌برداران موفق این هواپیما در کشور تبدیل شده است.

از سوی دیگر یادآوری این مسئله ضروری به نظر می‌رسد که بروز سانحه تاسف‌بار سقوط هواپیمای ATR شرکت آسمان در پی تحقیقات به‌عمل‌آمده، خطای خلبان اعلام شده و این هواپیما به لحاظ فنی مشکلی نداشته است و چنانچه آن پرواز بر اساس استانداردهای ایمنی و برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده ادامه می‌یافت، بی‌هیچ مشکلی می‌توانست مانند دفعات قبل در فرودگاه مقصد به‌سلامت فرود بیاید. بنابراین چه‌بسا این سانحه غم‌انگیز در شرکت آسمان می‌توانست برای یک هواپیمای ATR نو نیز رقم بخورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.