| کد خبر: 88310 |

حفظ جان راکبین موتور سیکلت با استفاده از کلاه ایمنی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت : از ابتدای سال 90 تا کنون 17000 کلاه ایمنی در میان راکبین موتور سیکلت که در محورهای بین شهری و جاده های روستایی استان تردد میکند توزیع شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گفت : از ابتدای سال 90 تا کنون 17000 کلاه ایمنی در میان راکبین موتور سیکلت که در محورهای بین شهری و جاده های روستایی استان تردد میکند توزیع شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان، علی خانقائی گفت: در حالی که استفاده از کلاه ایمنی ضامن سلامت و حفظ جان راکبین موتورسیکلت  بوده و باعث افزایش ایمنی و کاهش مرگ میر ناشی از تصادفات  این وسیله نقلیه می‌شود اما هنوز آن گونه که لازم است  این امر توسط موتور سواران  رعایت نمی‌شود.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ضمن اشاره به حادثه تلخ  برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در محور زابل به نهبندان در هفته های گذشته که متاسفانه بر اثر آن 5 نفر از هم استانی هایمان فوت شدند گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده و تحلیلهای آماری فوت اکثر راکبین و سرنشینان موتور سیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی و ضربه به سر بوده است.

وی همچنین به توزیع 4000 کلاه ایمنی در سال گذشته اشاره کرد و گفت امسال نیز به منظور فرهنگ سازی و افزایش ایمنی موتور سواران توزیع کلاه ایمنی و برگزاری کلاس های آموزشی از اولویت کار این اداره کل قرار گرفته است.

خانقائی در پایان اظهار داشت: استفاده از کلاه ایمنی ساده ترین روش برای حفظ جان راکبین موتور سیکلت بوده که متاسفانه بی توجهی موتور سوارا ن به آن همواره باعث بروز حوادث تلخ در محور های استان شده است. به طوری که  سال گذشته 110 نفر از راکبین موتور سیکلت در استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که  فوت 86 در صد از آنها بر اثر ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.