بازدید سایت : ۱۰۱۵۶۹
| کد خبر ۲۶۶۴۷۸
کپی شد

ترانشیپ کانتینر از مبدا چابهار به بنادر داخلی خلیج فارس امکان پذیر شد

با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرویس های حمل کانتینری مستقیم از مبادی بنادر چین و غرب هند به مقصد بندر چابهار انجام می گیرد.

تین نیوز |

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و به مقصد بنادر داخلی خلیج فارس بارگیری و حمل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین شهدادی افزود: با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرویس های حمل کانتینری مستقیم از مبادی بنادر چین و غرب هند به مقصد بندر چابهار انجام می گیرد.

وی افزود: اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی به مقصد نهایی بنادر عسلویه، خرمشهر، بوشهر و بندر امام (ره) در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و پس از آن به مقاصد نهایی بنادر یادشده بارگیری و حمل خواهد شد.

به گفته شهدادی، همچنین از بنادر منطقه کانتینرهای صادراتی جهت ترانشیپ از چابهار به این بندر منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از ظرفیت های بندری و توسعه تجارت و افزایش ترافیک کالا و کانتینر در بندر چابهار، اقداماتی چون توسعه فعالیت های بندری، افزایش تردد و تعدد رویه جابه جایی کالا و کانتینر و جذب و حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در توسعه فعالیت های دریا محور را از اولویت های اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در راستای سند ابلاغی توسعه دریا محور برای بندر چابهار برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد پاسخ

    متاسفانه اصلا توجهی به تجهیزات کانتینری اسکله ها و یارد های کانتینری ترمینال کانتینر بندر شهید بهشتی نمیشود . امار تخلیه کانتینرهای ترانزیتی و ترانزیتی در این بندر در نرم ۱۲ تا ۱۵ کامتینر با جرثقیل های ساحلی ثابت مانده درحالیکه در ص. رت جذب کشتی های کانتینری خطوط بین المللی باید نرم تخلیه و بارگیری به حداقل ۳۰ تا ۳۵ TEU کانتینر برسد که انهم با تجهیز اسکله ها به کمتری کرین های سوپر پست پاناماکس امکان پذیر میباشد و همچنین پشتیبانی یارد های کانتینری هم با استقرار RTG های ۵+۱ میتواند در جذب کشتی های نسل پنجم و ششم خطوط کانتینری بین المللی کارگشا باشد .