| کد خبر: 266478 |

ترانشیپ کانتینر از مبدا چابهار به بنادر داخلی خلیج فارس امکان پذیر شد

با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرویس های حمل کانتینری مستقیم از مبادی بنادر چین و غرب هند به مقصد بندر چابهار انجام می گیرد.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و به مقصد بنادر داخلی خلیج فارس بارگیری و حمل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین شهدادی افزود: با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرویس های حمل کانتینری مستقیم از مبادی بنادر چین و غرب هند به مقصد بندر چابهار انجام می گیرد.

وی افزود: اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی به مقصد نهایی بنادر عسلویه، خرمشهر، بوشهر و بندر امام (ره) در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و پس از آن به مقاصد نهایی بنادر یادشده بارگیری و حمل خواهد شد.

به گفته شهدادی، همچنین از بنادر منطقه کانتینرهای صادراتی جهت ترانشیپ از چابهار به این بندر منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از ظرفیت های بندری و توسعه تجارت و افزایش ترافیک کالا و کانتینر در بندر چابهار، اقداماتی چون توسعه فعالیت های بندری، افزایش تردد و تعدد رویه جابه جایی کالا و کانتینر و جذب و حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در توسعه فعالیت های دریا محور را از اولویت های اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در راستای سند ابلاغی توسعه دریا محور برای بندر چابهار برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    متاسفانه اصلا توجهی به تجهیزات کانتینری اسکله ها و یارد های کانتینری ترمینال کانتینر بندر شهید بهشتی نمیشود . امار تخلیه کانتینرهای ترانزیتی و ترانزیتی در این بندر در نرم ۱۲ تا ۱۵ کامتینر با جرثقیل های ساحلی ثابت مانده درحالیکه در ص. رت جذب کشتی های کانتینری خطوط بین المللی باید نرم تخلیه و بارگیری به حداقل ۳۰ تا ۳۵ TEU کانتینر برسد که انهم با تجهیز اسکله ها به کمتری کرین های سوپر پست پاناماکس امکان پذیر میباشد و همچنین پشتیبانی یارد های کانتینری هم با استقرار RTG های ۵+۱ میتواند در جذب کشتی های نسل پنجم و ششم خطوط کانتینری بین المللی کارگشا باشد .