| کد خبر: 260379 |

گفتگوی تلفنی نخست وزیر هند با رئیس‌جمهور ایران

تاکید بر گسترش همکاری های ایران وهند در راستای افزایش فعالیت کریدور شمال جنوب

معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری ایران گفت: در گفتگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی با ناندرا مودی، نخست وزیر هند دو طرف بر تقویت همکاری‌ های دوجانبه، منطقه‌ ای و بین‌ المللی تاکید کردند.

تین نیوز

معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری ایران گفت: در گفتگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی با ناندرا مودی، نخست وزیر هند دو طرف بر تقویت همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

 وی افزود: گسترش همکاری ها در زمینه کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی شدن تأسیسات بندری چابهار مورد توافق دو رئیس دولت بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، گفته می شود که قرارداد همکاری بلندمدت ایران و هند در زمینه سرمایه گذاری و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار طی دو ماه آینده و با توافق طرفین بر سر موضوع حکمیت قرارداد مذکور منعقد می گردد.

 هند به تازگی ترانزیت گندم اهدایی خود به افغانستان را از طریق بندر شهید بهشتی چابهار با استفاده از خدمات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سر گرفته ولی با اینحال تاکنون انتظارات موجود برای ایفای نقش موثر هندوستان در جهت تبدیل چابهار به کانونی برای مبادلات تجاری منطقه ای، فرامنطقه ای و بین المللی با استفاده از ظرفیت های کریدور شمال - جنوب برآورده نشده است.

 بنا به گزارش منابع مختلف خبری در پی وقوع بحران اوکراین، تجارت و حمل و نقل دریایی کالا و کانتینر بین هندوستان و روسیه به طور مستقیم و بدون نیاز به عبور از قلمرو ایران شکل گرفته و در این رابطه بندر چابهار با وجود حضور و فعالیت اپراتور هندی، سهمی را کسب نکرده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.