| کد خبر: 265897 |

سیستان و بلوچستان نیازمند ساخت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی است

درصد برخورداری راه های روستایی سیستان و بلوچستان در یک سال اخیر با اقدامات این اداره کل از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای رسیدن به متوسط کشوری نیازمند ساخت ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ایوب کرد همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در راستای تحول اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذاری ، تقویت و مناسب سازی راه های روستایی بسیار اهمیت دارد، افزود: درصد برخورداری راه های روستایی استان در یک سال اخیر با اقدامات این اداره کل از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد رسیده است و همچنان این روند تا رسیدن به شاخص متوسط کشوری یعنی ۵۴ درصد ادامه دارد.

وی از جابه جایی میزان ۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۶۲ تن کالا در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: جا به جایی این حجم از کالا توسط ۷۲ شرکت حمل و نقل داخلی کالای و در قالب ۱۵۷ هزار و ۱۲۰ سفر باری انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: عمده کالاهای جابه جا شده طی این مدت به آرد، فرآورده های نفتی و سیمان اختصاص داشته است. 

کرد افزود: بیش از ۹ هزار راننده و ۹ هزار ناوگان باری و ۳ پایانه عمومی بار در حوزه تحت پوشش این اداره کل در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالا مشغول فعالیت هستند.  

وی از ثبت ۳۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۰۸ تردد انواع وسائط نقلیه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در هشت سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نشان دهنده افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

کرد افزود: این حجم از تردد توسط ۵۰ دستگاه تردد شمار فعال در سطح محورهای مواصلاتی شمال استان به ثبت رسیده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت حجم تردد ورودی به استان، یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۸۴ و حجم کل تردد خروجی از استان یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۸۰ بوده است. 

کرد گفت: همچنین ۲ میلیون ۱۳۰ هزار و ۶۳۷ نفر مسافر امسال در استان جابه جا شده اند که این میزان حاکی از رشد ۱۱ درصدی در تعداد مسافر و رشد ۷ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: از مجموع مسافر جابه جاشده طی این مدت یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر درون استانی ویک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۴۷ نفر به مقصد برون استانی بوده است .

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک سه پایانه مسافری فعال،۶۴ شرکت مسافربری و بیش از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در حوزه ی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند. 

کرد همچنین از اجرای عملیات خط کشی ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در سال جاری خبر داد و بیان کرد: خطکشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای برون شهری و انتقال پیام های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده ای دارد.

وی اظهار کرد: همچنین اجرای ۲۳ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای تحت پوشش در این مدت است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: آشکارسازی ۴۰۰ کیلومتر از نقاط پر تصادف با اجرای تجهیزات ایمنی مانند چشم گربه ای، گل میخ و علائم افقی روی سطح محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی از دیگر اقدامات این اداره کل برای تأمین ایمنی عبور و مرور کاربران جاده ای بوده است.  

وی تصریح کرد: اجرا و نصب ۳ هزار و ۵۰۰ عدد علائم و تابلو اطلاعاتی، اجرا و رفع ۵ کیلومتر از نواقص روشنایی به صورت طولی و اجرای روشنایی ۱۶ تقاطع حادثه خیز با برج نوری از دیگر اقدامات این اداره کل در محورهای مواصلاتی بوده است.  

کرد با بیان اینکه پایانه مرزی نقش به سزایی در توان اقتصادی و میزان مبادلات بازرگانان کشورها با یکدیگر دارند و رونق اقتصادی را به همراه دارند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پایانه مرزی میرجاوه هزینه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.