| کد خبر: 263777 |

تکمیل محور دو بانده زابل زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه سفر نطارتی خود از پروژه های عمرانی سیستان و بلوچستان از پروژه های راهسازی و انتقال آب زابل بازدید کرد.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه سفر نطارتی خود از پروژه های عمرانی سیستان و بلوچستان از پروژه های راهسازی و انتقال آب زابل بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به منظور نظارت بر پروژه های عمرانی استان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده، ظهر روز ۱۰ آبان ماه از پروژه راهسازی محور دو بانده زاهدان _ بیرجند بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه قرار گرفتند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار ، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

اکبری ادامه داد: در این راستا با پیگیری های این اداره کل در افزایش اعتبارات، از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۵۷ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۰۰ کیلومتر مسیر زابل ـ زاهدان تاکنون ۱۴۹ کیلومتر آن دو بانده شده است، افزود: این اداره بنا دارد در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز بیش از پنج هزار میلیاد ریال ۲۰ کیلومتر بزرگراه را به همراه پل شیله در این محور پرتردد و ترانزیتی استان تا پایان سالجاری به بهره برداری برساند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان  و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع با توجه به نقش مهم بزرگراه زابل- زاهدان در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و همچنین ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان این اداره کل با بکارگیری همه ظرفیت های استانی و ملی تلاش دارد تا حدود ۲ سال آینده این پروژه را به اتمام برساند.

در ادامه بازدیدهای اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه های عمرانی شهر زابل، نمایندگان مجلس به همراه استاندار سیستان و بلوچستان از محل احداث و حفر ۶۵ چاه در دشت های دارای ظرفیت آبی از جمله دشت حرمک و نیز تاسیسات برقی و آب شرین کن این منطقه بازدید کردند.  با توجه به بدعهدی کشور افغانستان در خصوص تحویل حقابه هیرمند ، برنامه ریزی برای تأمین آب منطقه سیستان و زاهدان با روش مذکور جهت تامین اضطراری آب منطقه در دستور کار گرفت.

بازدید از اجرای طرح های بازآفرینی شهری و اسفالت معابر که با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محلات مختلف شهرستان زابل در حال اجراست، برنامه نظارتی دیگر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شامل احمد دنیامالی نایب رئیس و اقبال شاکری عضو و نیز محمد سرگزی نماینده مردم زابل، زهنک و نیمروز و هامون در مجلس و عضو کمیسیون عمران بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.