| کد خبر: 257763 |

پیامد گرمای بی سابقه:

کمبود آب زنگ خطر را برای اجرای پروژه های راهسازی شمال سیستان و بلوچستان به صدا درآورد

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: کمبود منابع آبی زنگ خطر را برای ساخت و توسعه شبکه بزرگراهی در محورهای زاهدان- زابل و زاهدان- بیرجند به صدا درآورد.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: کمبود منابع آبی زنگ خطر را برای ساخت و توسعه شبکه بزرگراهی در محورهای زاهدان- زابل و زاهدان- بیرجند به صدا درآورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی این استان در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در محورهای زابل- زاهدان و زاهدان- بیرجند اظهار کرد: این اداره کل در سالجاری احداث ۴۰ کیلومتر بزرگراه را در این دو محور مهم ارتباطی استان در اولویت کاری خود قرار داده است که برای تحقق آن با توجه به حجم خاکریزی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب نیاز به تامین هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چاه های آب منطقه جوابگوی این حجم از عملیات خاکریزی پروژه های راه سازی نیست، گفت: به دلیل دمای بالای ۵۵ درجه در شمال استان به ویژه در منطقه تاسوکی تبخیر آب نیز فوق العاده بالا است بطوری که روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر مکعب از آبهای تامین شده برای عملیات خاکی این دو پروژه راهسازی استان بلافاصله تبخیر می شود و این خود عاملی برای کندی اجرای این طرح ها بشمار می رود.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این اداره کل همچنان با تمام توان سعی در اجرای تعهدات دارد، گفت: با توجه به تامین روزانه هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در حالت طبیعی باید ۹ هزار متر مکعب خاکریزی انجام می شد.

اکبری با اشاره به اینکه نیاز است تا پایان شهریورماه امسال در مجموع یک و نیم میلیون متر مکعب خاکریزی در مسیرهای زاهدان- زابل- و زاهدان- بیرجند انجام شود، تاکید کرد: این اداره کل در تلاش است با هماهنگی با سازمان آب منطقه ای استان نسبت به تامین منابع آبی جدید از طریق شناسایی و حفر چاه اقدام نماید تا با رسیدن به حجم آبی روزانه مورد نیاز یعنی هزار و ۳۰۰ متر مکعب به تعهد خود به مردم استان و توسعه منطقه جامعه عمل بپوشاند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.