| کد خبر: 263433 |

پیش بینی درآمد ٢ میلیارد دلاری بندر چابهار از ترانزیت

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برای درآمد بندر شهید بهشتی از محل ترانزیت ٢ میلیارد دلار پیش بینی کرده ایم اما در حال حاضر در بهترین حالت یک میلیون دلار است.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برای درآمد بندر شهید بهشتی از محل ترانزیت ٢ میلیارد دلار پیش بینی کرده ایم اما در حال حاضر در بهترین حالت یک میلیون دلار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، امیر مقدم در نشست خبری با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار در چهارچوب راهبردهای خود حرکت می کند، اظهار داشت: دو رویکرد اصلی براساس سیاست های شورای عالی مناطق آزاد را دنبال می کنیم و برای تحقق این رویکرد باید زیرساخت های نرم و سخت را در قالب برنامه زمانبندی را به اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: در رویکرد جهانی شدن ایجاد مناطق آزاد مشترک و متناظر را دنبال می کنیم و در رویکرد مردمی باید برای کارآفرینان گره گشایی داشته باشیم و بروکراسی را کاهش و جذب سرمایه گذاری را افزایش و رفاه مردم این منطقه با اشتغال ارتقا دهیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذار از یک سال گذشته نسبت به ارایه بسته های سرمایه گذاری شفاف اقدام کردیم با چند شرط  که این بسته ها دارای مجوزهای لازم باشد، گفت: در این بسته ها فرصت های سرمایه گذاری دارای مجوزهای مورد نظر هستند و متقاضی می تواند در نهایت پس از یک هفته کار را آغاز کند. در حال حاضر ١٢٠ بسته به ارزش  ۵٨ هزار میلیارد تومان معرفی شده که در نمایشگاه های بین المللی از جمله چین، ارمنستان و مشهد تلاش به فروش این بسته را داشتیم و در نهایت  ٣٧ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه جذب سرمایه گذاری منعقد شده و قرارداد ١٨ میلیون دلار از این تفاهم نامه تا امضا شده است.

مقدم ادامه داد: در یک سال گذشته در صدور سرمایه گذاری ٧١ درصد رشد تجربه کردم و این در نهایت منجر به افزایش ۴٠ درصدی صادرات تولیدات منطقه آزاد چابهار شده است و میزان صادرات به ۵.١٣ میلیون دلار رسیده است. 

وی تاکید کرد: در حوزه تجارت استراتژیک برنده را ترانزیت می دانیم و در این زمینه خط منظم دریایی از مبادی هند و چین برقرار شده که زمان و هزینه حمل کالا را برای تجار کاهش می دهد و امروز شاهد رشد ١۵٨ درصدی تردد کشتی کانتینربر هستیم. 

مقدم با تاکید براینکه حالمان بسیار خوب است ، گفت: امروز در سرمایه گذاری اظهار شده رشد هزار درصدی را تجربه کرده ایم و سرمایه گذاری محقق شده رشد ۵۵٨ درصد داشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درباره سهم بندر بهشتی از ترانزیت تاکید کرد: برای درآمد بندر شهید بهشتی از محل ترانزیت ٢ میلیارد دلار پیش بینی کرده ایم اما در حال حاضر در بهترین حالت یک میلیون دلار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس منطقه 0 0

    بندري كه درآمد ترانزيتي آن بعد از سي سال يك ميليون دلار است غلط مي كند از درآمد 2 ميليارد دلاري سخن مي گويد. اگر حرف حساب دارند با عدد و رقم اين دو ميليارد دلار را واضح كنند.