| کد خبر: 257366 |

ساخت ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است که سیستان و بلوچستان از جمله استان ها با بیشترین طول در حال اجراست.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است که سیستان و بلوچستان از جمله استان ها با بیشترین طول در حال اجراست.

آغاز ریلگذاری راه آهن خاش ایرانشهر

عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر باند دوم در محور زاهدان خاش

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، خیرالله خادمی روز سه شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت شبکه ریلی و بزرگراهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تکمیل شبکه جاده ای این استان یعنی ساخت حدود هزار و ۹۲۰ کیلومتر به صورت احداث راه های اصلی و بزرگراه در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیر ساخت زیر بناهای کشور بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت زیر ساخت کشور هم اینک حدود ۶۰۰ کیلومتر از این مسیرها را در دست ساخت دارد که امیدواریم تا چهار سال آینده به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در سواحل جنوب کشور ۳۲۲ کیلومتر بزرگراه از گواتر تا شلمچه در دست ساخت است که با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال انجام است.

خادمی با اشاره به راه آهن چابهار- زاهدان گفت: یکی از اولویت های دولت تکمیل شبکه ریلی در سیستان و بلوچستان است که این مهم در قالب دو پروژه در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش جنوبی این پروژه از زاهدان به چابهار پیشرفت فیزیکی آن در مجموع ۶۶ درصد است که امید می رود تا یک ماه آینده حفر ۴۰ تونل در این مسیر ریلی به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کل طول این شبکه ریلی ۶۲۸ کیلومتر است که ۱۵۱ کیلومتر آن حدفاصل زاهدان به خاش به بهره برداری رسیده است و مابقی عملیات اجرایی آن نیز با پیشرفت فیزیکی زیرسازی حدود ۸۵ درصد در حال انجام است.

خادمی گفت: برای تکمیل این مسیر به عنوان مهمترین و طولانی ترین شبکه ریلی کشورر حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: همچنین قسمت شمالی این مسیر از زاهدان به سمت میلک قرارداد آن بسته شده و بزودی عملیات اجرایی را شروع خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.