| کد خبر: 219848 |

خسارت افزون بر ۶۰ میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی جاده ای در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده ای در ۶ ماه نخست سال جاری در این استان افزون بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده ای در ۶ ماه نخست سال جاری در این استان افزون بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) ایوب کرد با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده هزینه سنگینی را برای ایمن سازی مجدد به این اداره کل تحمیل می کند، اظهار داشت: نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات، چشم گربه ای، بشکه های ایمنی، صفحات گاردریل و تابلوهای هشدار دهنده به سرقت می‌رود.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می شود این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: پیگیری های زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره کل تاکنون انجام شده است تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم.

وی گفت: همچنین تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

کرد در پایان خاطر نشان کرد: کاربران جاده و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای مراتب را به سامانه های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.