| کد خبر: 207700 |

۳۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان بزودی افتتاح می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۰ کیلومتر جاده بزرگراهی با اعتباری افزون‌بر ۱۴۰میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۰ کیلومتر جاده بزرگراهی با اعتباری افزون‌بر ۱۴۰میلیارد تومان بزودی افتتاح می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عطا الله اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساخت جاده و بزرگراه در این استان یک اولویت است و این اداره سعی دارد با جذب منابع مالی مطمئن به ساخت بزرگراه در این منطقه سرعت بخشد.

وی ادامه داد: با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها تا ۲ سال آینده بخش عظیمی از عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در حوزه بزرگراهی بر طرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای کمتر از ویروس کرونا نیست گفت: سال ۹۷ بیش‌از ۱۶ هزار نفر در کشور و افزون‌بر ۷۶۳ نفر در هشت ماهه نخست امسال در این استان بر اثر سوانح رانندگی جان باخته‌اند. 

وی تصریح کرد: با ساخت هر کیلومتر بزرگراه خدمت عظیمی می‌توان به مردم سیستان و بلوچستان کرد.

اکبری به پروژه ۱۷ کیلومتری نصرت آباد از توابع شهر زاهدان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه تا چند روز آینده مورد بهره‌برداری و استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه میزان جاده بزرگراهی از زاهدان به سمت نصرت آباد ۶۰ کیلومتر خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امیدوار هستیم در اسفند سال آینده ۴۰ کیلومتر باقی مانده بزرگراه زاهدان به نصرت آباد نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در ادامه به پروژه بزرگراهی زاهدان - زابل اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر بیش‌از چهار کیلومتر از مسیر سه راهی دشتک به سمت زابل احداث و تا شب عید نوروز از زاهدان تا این نقطه که ۸۰ کیلومتر است زیر بار تردد خواهد رفت.

اکبری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال ۹۹ از زاهدان تا پل شیله ۲ بانده شود. 

وی به سه پل عظیم حرمک، شیله و چاه دیوان در این مسیر بزرگراهی اشاره کرد و افزود: این سه پل عظیم افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های مالی اولویت را بر بستر ساخت جاده‌ای قرار داه‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.