| کد خبر: 203756 |

بازگشایی ۳۰۰ راه روستایی در سیستان و بلوچستان پس از فروکش سیلاب

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام خبر بازگشایی ۴۰۰ راه ارتباطی روستایی اعلام کرد: امکان بازگشایی۳۰۰ جاده دیگر تا زمان فروکش کردن سیلاب نیست.

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام خبر بازگشایی ۴۰۰ راه ارتباطی روستایی اعلام کرد: امکان بازگشایی۳۰۰ جاده دیگر تا زمان فروکش کردن سیلاب نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل ازروابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای «حیدر مطاعی» گفته است: بخش زیادی از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی تا کنون بازگشایی شده‌اند اما در برخی از جاده‌های اصلی تا زمانی که سیلاب فروکش نکند، نمی توان عملیات بازگشایی را انجام داد .

وی افزود: شهرهای ایرانشهر، قصرقند و چابهار، بیشترین حجم سیلاب را داشته‌اند و به تبع آن راههای مواصلاتی در این شهرها بیشتر آسیب دیده است به گونه‌ای که در خصوص بازگشایی ۳۰۰ راه روستایی به دلیل اینکه کل مسیر زیر آب رفته است، فعلاً نمی‌توان عملیات راهسازی انجام داد .

به گفته مطاعی ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در حال بازسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی تخریب شده یا مسدود در اثر سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان هستند.

معاون راهداری این سازمان با اشاره به انتقال تمام امکانات عمرانی و راهسازی بخش خصوصی، دولتی و پیمانکاری به مناطق سیل زده افزود:عملیات امداد رسانی از روز پنجشنبه آغاز شده است این در حالی است که  ابتدا باید آب موجود در محورها و جاده‌ها فروکش کند تا بتوانیم میزان خسارت وارده را برآورد کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای همچنین اظهار داشت:اکنون در جاده‌هایی که آبگرفتگی‌ها به صورت نقطه‌ای است، در حال انجام عملیات بازگشایی راه هستیم اما در بسیاری از محورها، آبگرفتگی به صورت کلی است. با توجه به اینکه سرعت انتقال آب کند است، پس از فروکش کردن سیلاب با حداکثر سرعت بازسازی محورها را آغاز خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در عرض دو یا سه ساعت، معادل دو سال بارش در جنوب سیستان و بلوچستان رخ داد که ۲۵۰ میلیمتر بارندگی بود این در حالی است که پس از هشدار سازمان هواشناسی، بلافاصله امدادرسانی آغاز شد و در حالت آماده باش کامل بودیم.

مطاعی ادامه داد: با توجه به اینکه آن منطقه تماماً دشت است و رودخانه‌های سیلابی نداریم تا بتواند آبهای سطحی را جمع آوری کرده و ببرد، تنها راه ما منتظر ماندن برای فروکش کردن آب است؛ با این حال توانسته ایم بسیاری از جاده های روستایی تخریب شده را با اقدامات موقتی بازگشایی کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.