| کد خبر: 32512 |

مشکل تحویل سوخت به مالکان کشتی برطرف می‌شود

تین نیوز | بلاتکلیفی سوپرمارکت دریایی،انتقاد از اعمال سلیقه در دریا، پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان وام تعمیر کشتی بدون وثیقه و تفاهمنامه با شرکت پخش برای حل مشکل تحویل سوخت به کشتی‌ها از جمله مسائلی بودکه در اختتامیه همایش شانزدهم صنایع دریایی مطرح شد.
 
 حمید قاسمی زاده عضو انجمن مهندسی ایران در مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان بنادر مجموعه 5107 شناور در استان هرمزگان ثبت شده است،  حدود 29 شناور فلزی داخلی، 33 فروند شناور منطقه‌ای، 926 فروند لنج چوبی و صیادی در کشور وجود دارد.
 
وی با بیان این‌که در 8 ماه اخیر  972 هزار و 241 نفر مسافر از بندرعباس  به قشم و هرمز تردد داشته‌اند، افزود: هم‌اکنون 11 مجموعه شناور سازی فلزی، 23 مجموعه ساخت شناور فایبر گلاس،  34 مجموعه ساخت لنج چوبی و 8 مجموعه قایق سازی در استان هرمزگان داریم.
 
*سوپرمارکت دریایی در فاز صفر بلاتکلیف است
 وی  گفت: در این زمینه باید از بانک انصار تشکر کنیم که به کمک صندوق توسعه صنایع دریایی آمد و تا سقف 500 میلیون تومان وام تعمیرات را بدون وثیقه به متقاضیان پرداخت می‌کند.
 
وی با اشاره به اعمال سلیقه در بحث سوخت افزود: یک مسئله عمده ای که همه فعالان دریایی با آن مواجه هستند بحث سطح آموزش از نظر کیفیت و کمیت نیروهای است که در شناورها کار می‌کنند. علی رغم این که بیکاری زیاد است نیروها آموزش‌های لازم را ندیده‌اند.
 
عضو انجمن مهندسی ایران با اشاره به نوسازی و بازسازی ناوگان تجاری و صیادی اضافه کرد: فاز صفر سوپر مارکت های دریایی هنوز بلاتکلیف است و نمی دانیم این مسئله را باید از چه دستگاه و ارگان دولتی پیگیری کنیم.
 
حسن تیمورتاش دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی در مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی گفت: حدود 850 شناور تحت پوشش شناور و حدود 101 عضو اتحادیه هستند. در این اتحادیه حدود 30 کنوانسیون بین المللی به همراه مسائل دیگر به اطلاع مالکان کشتی می‌رسانیم.
 
وی تصریح کرد: در زمینه آموزش دریانوردان، 132 هزار نفر دریانورد در ایرن داریم اما بر اساس آمار غیررسمی 300 هزار نفر دریانورد داریم. 11 هزار فروند کشتی‌، 29 هزار نفر در ساحلی و 12 هزار نفر در بخش صیادی فعالیت دارند.
 
وی اضافه کرد: اخیر تفاهمنامه‌ای با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی امضا شده که مشکل مربوط به تحویل سوخت مالکان کشتی برطرف خواهد شد.
 
رضائیان مدیرعامل ایزایکو نیز در این مراسم با بیان این‌که 70 درصد مجموعه صنایع دریایی مربوط به ایزوایکو است، گفت: هم‌اکنون 5200 نفر در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) مشغول به کار هستند.
 
وی یادآور شد: به گاز رسانی فاز 16 یکی از دستاوردهایی بود که بعد از 8 سال توانستیم از نقطه مشترک ایران و قطر برداشت گاز داشته باشیم، این یک موفقیت بزرگ است.
 
طباطبایی نماینده سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم گفت: سازمان بنادر نمایندگی اجرای کنوانسیون را بر عهده دارد و در دو بخش تجاری و حاکمیتی حضور دارد. در بخش دوم در زمینه ایمنی، حفظ محیط زیست و امنیت کشتی‌ها در دریا فعالیت می‌کند.
 
وی ادامه داد: اجرای کنوانسیون های بین المللی، ایمنی سازی آبهای تحت حاکمیت، تسهیل ترافیک دریایی، ثبت شناورها، آموزش دریانوردان و... از جمله وظایف سازمان بنادر و دریانوردی است.
 
وی گفت: مرکز آموزش دریانوردی ما 33 هزار و 716 گواهینامه دریایی را صادر کرده‌اند. در استان هرمزگان بیش از 5000 شناور ثبتی داریم. این استان پیشرو ساخت شناور است و سال گذشته 207 شناور ساخته شده اعم از قایق، لنج، لندی‌کرافت و ... به ثبت رسید. در استان هرمزگان بیش از 61 شناورسازی به صورت پراکنده داریم که در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.