| کد خبر: 244254 |

◄ آسیب‌های عبور آزادراه حرم تا حرم برای سمنان بررسی شد

کارشناسان و مسئولان سمنان، در خصوص آسیب‌های عبور آزادراه حرم تا حرم از گزینه‌های احتمالی شمال و جنوب این شهر به گردشگری و توسعه شهر سمنان هم‌نظر هستند و معتقدند این گزینه‌ها تنها منافع سرمایه‌گذار را در نظر گرفته است و نه اهداف توسعه گردشگری این دیار را.

تین نیوز

کارشناسان و مسئولان سمنان، در خصوص آسیب‌های عبور آزادراه حرم تا حرم از گزینه‌های احتمالی شمال و جنوب این شهر به گردشگری و توسعه شهر سمنان هم‌نظر هستند و معتقدند این گزینه‌ها تنها منافع سرمایه‌گذار را در نظر گرفته است و نه اهداف توسعه گردشگری این دیار را.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شامگاه دوشنبه در نشست خبری شورای اسلامی شهرستان سمنان، در فرمانداری این شهرستان، مسئولان، کارشناسان و فعالان شهر سمنان به بررسی گزینه‌های مسیر عبور آزادراه حرم تا حرم و آسیب‌ها و تبعات آن پرداختند.

برآیند این نشست این بود که گزینه‌های مسیر عبور آزادراه حرم تا حرم از شمال و جنوب شهر سمنان، با منافع این شهر در تضاد است

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: دوره چهارم شورای شهرستان سمنان به دنبال تعریف یک دروازه در غرب سمنان بود و طرح مناسب به شورا و شهرداری ارایه شد و سازه آن باقی ماند زیرا برای ساخت ورودی باید عرض معبر قطعی بشود در حالی که عرض بزرگراه سرخه سمنان مشخص نبود و راهداری اطلاعاتی نداشت بنابراین اجرای آن به دوره پنجم موکول شد.

حسین موسوی بیان کرد: اکنون دوره ششم شورا در صدد است ورودی سمنان را برای ۱۷ میلیون زائر معرفی کند اما با پیگیری مشخص شد که اهمیت این بزرگراه از آزادراه حرم تا حرم کمتر است اما اطلاعی از مکان اجرای این آزادراه در دسترس نبود.

وی افزود: آزادراه حرم تا حرم سال ۸۹ شروع شد و از قم تا گرمسار ساخته شد. مسیر بزرگراه گرمسار تا آرادان از آزادراه حرم تا حرم جداست اما از آرادان به آزادراه می‌پیوندد، سپس از لاسجرد مجزا می‌شود و تا نزدیکی سرخه می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: برنامه اجرایی این آزادراه فعلا تا لاسجرد مشخص است اما تا سمنان فعلا باقی مانده، بعد از شهر سمنان هم از شهرک صنعتی در برنامه نیست اما از ۵۰ کیلومتر مانده تا مشهد اجرا شده است.

موسوی ابراز داشت: طبق نقشه ارائه شده، یکی از گزینه‌های مسیر آزادراه، از پشت مومن آباد سمنان را دور می‌زند و مسیر ورودش به سمنان هم از شهرک غرب است. مشکل اینجاست که ارتباط مسیر اصلی به گونه‌ای تعریف شده است که زائر سمنان را نمی‌بیند و همه هزینه، برای پارک سیمرغ و جذب مسافر، با این رویه بی‌فایده است.

وی ابراز داشت: مدیریت شهری سمنان قصد دارد یک ایستگاه ۱۴ هکتاری در ورودی سمنان برای معرفی این شهر تعریف کند و با گذر این آزادراه از این گزینه، همه زحمات به هدر می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان گفت: گزینه دیگر هم گذر این آزادراه از شمال شهر سمنان است که از نظر اقتصادی برای مجری طرح به صرفه‌تر است اما به ضرر شهر سمنان می‌شود.

عبور آزادراه حرم تا حرم از شمال شهر سمنان خط قرمز است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست بیان کرد: در شورای چهارم شهرستان سمنان، جمعی از متخصصان نظر خود را به استاندار سابق سمنان گفتند.

مجید نظری بیان کرد: عبور آزادراه از گزینه جنوب شهر مورد تایید نبود و عبور از حد فاصل سرخه تا سمنان پیشنهاد شد.

وی افزود: عبور آزادراه از شمال شهر سمنان هم به صلاح شهر نیست و صرفا برای حفظ منافع سرمایه‌گذار پیشنهاد شده است که استاندار نیز با این موضوع مخالف است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان گفت: عبور این آزادراه از منطقه چندران خط قرمز شهر سمنان است.

حل موضوع آزاد راه حرم تا حرم نیازمند همصدایی است

سرپرست فرمانداری سمنان نیز در این نشست بیان کرد: در سفرهای نوروزی، سیاست‌های استانداری و فرمانداری سمنان، تبدیل این شهر به مقصد گردشگری است و این پیشنهادهای شورای اسلامی شهرستان سمنان تناقضی با سیاست گذاری استان ندارد.

حسن اقوامی‌پناه با بیان اینکه حل این موضوع نیازمند کارشناسی است گفت: لازم است با تشکیل کمیته و کارگروه متشکل از دستگاه‌های ذی ربط و کارشناسان بخش خصوصی، به پیشنهاد واحد و تخصصی برسیم و همگی با یکدیگر همصدا باشیم. 

تعدادی از شهروندان و اصحاب رسانه دغدغه‌مند و مطالبه‌گر سمنان نیز پیشنهاد دادند که آزادراه حرم تا حرم کار خود را تا سرخه انجام دهد و سپس فرمانداری های سرخه مهدیشهر و سمنان دلایل توجیهی ارائه کنند که این مسیر از سرخه تا شهرک صنعتی سمنان بزرگراه باشد و در این مسیر آزادراهی تعریف نشود.

آنان معتقدند لازم است مسیر این بزرگراه ارتقا یابد دسترسی‌های مناسب و بوستان برای استراحت مسافران تعریف شود همچنین نصب تابلو برای هدایت مسافران به بازدید و استراحت در پارک سیمرغ نیز لازم و ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.