| کد خبر: 210804 |

هیچکدام شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت سفید نیستند

هیچکدام از شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت سفید یا کم‌خطر نیستند.

تین نیوز

هیچکدام از شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت سفید یا کم‌خطر نیستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: هیچکدام از دو شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود در شرایط کم‌خطر نیستند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نام میامی در لیست شهرستان‌های سفید وزارت بهداشت گفت: شهرستان میامی متاسفانه در وضعیت قرمز قرار دارد و به اشتباه در لیست شهرستان‌های سفید درج شده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: لیست وزارتخانه اصلاح شده و نام شهرستان میامی نیز هم اکنون در بین شهرستان‌های قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط شهرستان شاهرود نیز خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود دیگر شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

دکتر چمن بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مناطق شلوغ تاکید و تصریح کرد: همچنان از مردم انتظار می‌رود با رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی را در مهار این بیماری نوپدید کمک کنند.

همچنین مهدیان مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وضعیت 6 شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه اظهار کرد: هیچکدام از 6 شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان در وضعیت سفید و یا کم‌خطر قرار ندارند.

وی بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تاکید و در پاسخ به پرسشی در ارتباط با وضعیت زرد و یا قرمز بودن شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه، پاسخ به آن را مستلزم ارزیابی شهرستان‌های تحت‌پوشش و بررسی بیشتر دانست.

شهرستانی در وضعیت قرمز و یا خطر بالا قرار دارد که طی دوهفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر صدهزار نفر جمعیت) بالای ۳ نفر باشد.

همچنین میزان بستری روزانه در شهرستان‌های "زرد" به ازای هر صدهزار نفر جمعیت حداکثر یک‌نفر است. ضمن آنکه شهرستان‌های کم‌خطر نیز در این ارزیابی "سفید" ارزیابی می‌شوند. البته وضعیت سفید به معنای بدون مخاطره بودن شهرستان نیست.

استان سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود است، دانشگاه علوم پزشکی سمنان شهرستان‌های دامغان، سمنان، مهدیشهر، سرخه؛ آرادان و گرمسار را تحت پوشش دارد و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز دو شهرستان شاهرود و میامی را پوشش می‌دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.