| کد خبر: 210201 |

کرونا ضرر قابل توجهی به گردشگری شهری سمنان در نوروز وارد کرد

رییس شورای اسلامی استان سمنان گفت: گردشگری شهری این استان در نوروز ۹۹ به خاطر شیوع کرونا و بی‌سرانجام ماندن طرح‌های گردشگری خسارت‌های زیادی متحمل شد.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی استان سمنان گفت: گردشگری شهری این استان در نوروز ۹۹ به خاطر شیوع کرونا و بی‌سرانجام ماندن طرح‌های گردشگری خسارت‌های زیادی متحمل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس آلبویه روز یکشنبه ابراز داشت: نوروز ۹۹ استان سمنان به عنوان محل عبور گردشگران ضرر اقتصادی بیشتری نسبت به شهرهای مقصد گردشگری متحمل شد، زیرا علاوه بر محرومیت از درآمد محدود گردشگری، هزینه‌هایی نیز برای مقابله با کرونا انجام داد.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های برگزاری برنامه‌های نوروزی، علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی،  همکاری شهرداری ها با هنرمندان شاخص استان و کشور بود که اهداف و میزان برنامه های فرهنگی شهرداری را تقویت و درآمدی نیز برای هنرمندان داشت.

وی افزود: شهرداری های استان با هزینه های روزانه در نوروز ۹۹، ضدعفونی کردن اماکن پرخطر،ایجاد محدودیت ها، اطلاع رسانی، ممنوعیت تردد در بوستان ها، جلوگیری از ازدحام مراجعه کنندگان و تب سنجی را در ورودی های شهرهای استان انجام دادند.

آلبویه ادامه داد: آهک پاشی مخزن های زباله، ضدعفونی کردن آمبولانس های آرامستان،جمع آوری پسماندهای عفونی،ضدعفونی اتوبوس ها، ضدعفونی کردن پله های برقی، شست‌وشو و ضدعفونی کردن بوستان ها و بسیاری از فعالیت های روزانه مقابله با کرونا در استان سمنان باعث شد که هزینه های پیش بینی نشده ای بر شهرداری ها تحمیل شود.

رییس شواری اسلامی استان سمنان گفت: همراه شدن سازمان های مردم نهاد و بسیج باعث سرعت بخشیدن و اجرای با کیفیت عملیات ضد عفونی کردن معابر شهری  برای مقابله با کرونا توسط  شهرداری ها شد.

آلبویه تاکید کرد: بیماری کرونا، فعالیت های ورزشی  و عمرانی را نیز به صفر رساند و در اوج شیوع کرونا هیچ گونه فعالیت عمرانی انجام نشد که خود باعث ضررهای اقتصادی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هزینه هایی توسط سازمان های مختلف شهرداری مانند سازمان آرامستان انجام شد، چرا که مجبور به خرید وسایل و لباس مخصوص بودند و در نهایت تمام این موارد در پیشبرد برنامه های فرهنگی عمرانی و آموزشی شهرداری ها در کل کشور تاثیر مستقیم داشت .

بنا به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ظهر روز شنبه، تاکنون ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶۵۰ نفر رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.