| کد خبر: 194423 |

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان:

نقاط حادثه‌خیز عباس آباد اصلاح شد

عدم هندسی بودن مسیر، دلیل عمده تصادفات در محور عباس آباد-کاهک است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: با احداث و بهره‌برداری از باند دوم محور عباس آباد-کاهک اصلاح و مشکل رفع می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عمیدی ضمن بیان این‌که بیش‌ترین تصادفات محدوده عباس‌آباد-کاهک به دلیل عدم هندسی بودن این مسیر قدیمی است، ابراز داشت: با احداث و بهره‌برداری از باند دوم محور، مسیر اصلاح و مشکل رفع می‌شود که البته اقدامات ایمنی نیز در دستور کار است.

او تصریح کرد: در این محدوده اکثر نقاط حادثه‌خیز اصلاح‌شده، اما به‌جز بحث راه دو عامل انسان و وسیله‌نقلیه نیز در افزایش تصادفات محدوده میامی-عباس آباد دخیل هستند.

ضرورت ایجاد جاذبه گردشگری در محدوده محور میامی-عباس‌آباد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان این‌که ۶۵ درصد تصادفات استان به‌ویژه محدوده میامی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است، ابراز داشت: این مسئله بار‌ها در کمیسیون امنیت راه‌ها در استانداری و در کشور موردبررسی قرارگرفته است و تنها گزینه موجود ایجاد جاذبه گردشگری در این محدوده مرکز ثقل تهران-مشهد است.

اجازه عبور آزادراه حرم تا حرم از ۳۰ کیلومتری شاهرود داده نخواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هم‌چنین گفت: به‌راحتی می‌توان از ظرفیت روستا‌های حاشیه جاده برای توسعه گردشگری و استراحت مسافران استفاده کرد و در برخی روستا‌ها حتی مردم که خانه‌های خود را به‌منظور بوم‌گردی در اختیار زائران و مسافران گذاشتند و این قابلیت می‌تواند کشته‌های مسیر را به حداقل برساند.

عمیدی در پاسخ به شائبه مطرح‌شده پیرامون عدم عبور آزادراه حرم تا حرم از شاهرود و نادیده گرفته شدن این بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان، گفت: با یکی از الزامات طراحی راه حرم تا حرم پوشش نقاط اجباری است و از سوی دیگر احداث بزرگراه‌ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکتی انجام می‌شود به این نحو که ۳۰ درصد آورده دولت و ۷۰ درصد آورده شرکت سرمایه‌گذاری خواهد بود بنابراین هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌خواهد ظرفیت شاهرود با این جمعیت را رها و در بیابان مسیر را ادامه دهد.

او در ادامه تصریح کرد: اگر طراح و مشاور بخواهند طرحی را ارائه کنند تا آزادراه حرم تا حرم از ۳۰ کیلومتری شاهرود عبور کند، امکان‌پذیر نخواهد بود، زیرا ابتدا باید طرح در چندین فاز طراحی و سپس روی کاغذ دیده‌شده باشد که تا امروز این طرح اصلاً مدنظر نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان این‌که درباره این طرح باید گفت قطعه گرمسار تا سمنان آزادراه حرم تا حرم تایید نهایی شد و برای مابقی مسیر هنوز طرحی ارائه نشده است، گفت: یکی از پیشنهاد‌های موجود این است که از همین جاده موجود استفاده شود که برای جمع‌بندی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده، اما باید گفت اجازه عبور آن از ۳۰ کیلومتری شاهرود داده نخواهد شد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.