| کد خبر: 43328 |

مدیر ایمنی و تضمین عملیات هما، در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ بررسی وضعیت دستگاه‌های ناوبری هوایی به تعویق افتاد / هیچ روشی جایگزین چک هوایی نیست

تین نیوز | مدیر ایمنی و تضمین عملیات هما با بیان اینکه پس از سقوط جت فالکن، چک دستگاه های ناوبری به تعویق افتاده است، گفت: بعید می دانم که چک های زمینی جایگزین چک های هوایی شوند.

سید علی‌اکبر میری روشن، در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به سقوط جت فالکن در کیش اظهار کرد: هواپیمای فالکن که سال گذشته در جزیره کیش سقوط کرد، مجهز به دستگاه های الکترونیک بود که با کمک خلبانان متخصص، چک های دوره ای تمامی دستگاه های ناوبری فرودگاه های کشور، انجام و عملیاتی بودن دستگاه های مذکور اعلام می شد.

وی افزود: چنانچه دستگاه ها عملیاتی بودند، فرم های مربوطه توسط شرکت فرودگاه ها یا سازمان هواپیمایی به ایرلاین ها اعلام و پروازهای نرمال بر اساس حداقل های مجاز انجام می شد.

مدیر ایمنی و تضمین عملیات هما، اظهار کرد: پس از سقوط جت فالکن، چک دستگاه های ناوبری به تعویق افتاده و مجبوریم حداقل های دید را برای پرواز، افزایش و بازدید عادی پروازها را انجام دهیم که در این شرایط نیاز به 5 هزار متر، دید افقی داریم.

وی تصریح کرد: به تازگی یک جت فالکن پاکستانی تا حدوی چک این دستگاه‌ها را انجام داده است، اما باز هم در این زمینه مشکلات زیادی داریم.

میری روشن، چک های هوایی را مکمل چک های زمینی دانست و گفت: تا زمانی که بر اساس چک های زمینی، عملیاتی بودن دستگاه ها تایید نشود، چک هوایی انجام نمی شود، لذا بعید می دانم که چک های زمینی جایگزین چک های هوایی شوند.

مدیر ایمنی و تضمین عملیات هما، در ادامه توضیح داد: چک های زمینی برای تایید عملیاتی بودن و چک هوایی برای سنجش دقت دستگاه های ناوبری است، و هر دو لازمه انجام پروازهای نرمال هستند.

گفتنی است، پیش از این رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، درباره وضعیت بررسی فرودگاه های کشور و بازرسی تجهیزات کمک ناوبری آنها به خبرنگار تین نیوز گفته بود روش های مختلفی برای تایید و آماده بودن دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه ها وجود دارد که یکی، هواپیمای فالکن است، روش دوم بررسی های زمینی و سومین روش گزارش گیری از خلبانان هواپیماهایی است که در فرودگاه ها نشست و برخاست دارند.

به گفته جهانگیریان با سقوط هواپیمای فالکن که تنها هواپیما فلایت چک در کشور بود، دو روش دیگر فعال شده است.




خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    اظهارات آقای روشن ۱۰۰٪ درست و کارشناسی بوده و مطابق مقررات ایمنی هوانوردی بین المللی و ایکائو برای سیستم های ناوبری ایمن است۰به نصایاح متخصصین گوش فرا دهید۰

  • هوشنگ 0 0

    سالهاست ملت ایران از بودجه مصوب سازمان هواپیمایی کشوری هزینه خرید هواپیمای فلایت چک را داده ولی پول نتنها هواپیما وسیستم FIS نشده بلکه اصل پول و بهره بانکی آن که از چندین ملیون دلار فراتر رفته در یک حلقه مفقوده در هاله ای از ابهام قرار دارد. پول در سال ۱۳۸۸ از سازمان خارج و به حساب شرکت X واریز ودر شش سال گذشته جوابی جز یک هواپیمای فالکن ۲۰۰۰ بدون پانل حاصلی نداشته است. بعد از سانحه دردناک ویا بهتر بگویم قتل شبه عمد شهدای ارزشمند فلایت چک که بیگناه و با ایثار تمام در راه اعتلای نام ایران عزیز به شهادت رسیده و یادی هم از آنها نشده و نمیشود فلایت جک هم به معزلات اسبق اضافه گردید.

  • اکبر مقامی 0 0

    اقایان روشن، الکس، و هوشنگ کسی که خواب است را میتوان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده برایش هر کاری بکنی و هرچه بگویی جز خستگی و خمودگی برای شمای گوینده حاصلی وجود ندارد. کسی اهمیت فلایت چک را میفهمد که حداقل های صنعت هوایی و وجود کالیبراسون را بداند که خوشبختانه سکاندار بالاترین نهاد هوانوردی در کشور فوتبالیست که نیست بماند برای رضای خدا عکس با شرت فوتبالی هم ندارد. مرحوم جلیلی با علم به نقائص هواپیمای فالکن جهت ادای وظیفه ملی خود از همه چیز گذشت ولی دهها نفر شاهند که برخی بخاطر حفظ میز حاضر به نصب پارچه مشکی هم نشده و سریعا در برچیدن نماد عزا و احترام به ایشان اقدام کردند! بهانه این بود که نباید سانحه در سازمان بلد شود! ایکاش این نوکیسه ها این چهار کلمه انگلیسی را هم بلد نبودند منظور از بلد شدن همان تابلو شدن عوامانه خودمان است البته با عرض معذرت از دوستان گرامی. چه کسی دو ساعت قبل از پرواز آخر فالکن با طرح مدارک و مدارج تحصیلی افراد در ایجاد زنجیره سانحه عامل اصلی بود؟ این آدم نگون بخت نمیداند که علم پرواز قائم به مدارج تحصیلی مانند لیسانس و فوق لیسانس نبوده و یک بحثکاملا مجزاست حالا شما بیا درباره سایر مسائل با امثال این اقا صحبت کن که هیچ فایده ای که ندارد بماند که … بخدا اگر مردم بدانند در هواپیمایی کشوری چه میگذرد چه خواهند گفت! از خدا بترسید تمام رفتار شما در دوربین خداوند ضبط و ثبت است الموت یاتی بغتتا القبر صندوق العمل جواب خون در دنیا هم دامن گیر است

  • هومن 0 0

    بازرسی و وارسی فرودگاهی امری پردرآمد است که سناریوی واگذاری آن به بخش خصوصی از سالهای قبل زمزمه و با سقوط فالکن عملی گردید. تیم مدیریت کنونی بی میل نیست که در خصوص این امر پردرآمد سهیم و با بهانه نبود این مهم در کشور به اجاره آن و بالاخره کمسیون هم چیز بدی نیست که دیگران را متنعم چرا ایشان را مستفیذ نکند

  • مجید 0 0

    آقای میری روشن اگر جناب آقای دکتر جهانگیریان فرموده اند که چک های زمینی جایگزین بحثکاربری هواپیما در انجام این امور است مطمئن باشید حتما یک پشتوانه قوی علمی و تکنیکی وجود دار، مگر نمیدانید ایشان اقای دکتر و متخصص امور هوانوردی در بخش طراحی، ساخت، نگهداری، تعمیرات، ارتقائ، عملیات، پشتیبانی، بازاریابی و…هستند و در این بازار بدون هرکونه بحثی ایشان درست میگویند. بفرمایید پس دنیای هوانوردی سالها اشتباه رفته و هیچ کسی قبل از کشف بزرگ و ارزشمند ایشان به این اصل واقف نگردیده که با اظهار نظر ایشان این موفقیت علمی توسط نامبرده بنام کشور ما ثبت گردید. امید است مسئولین امر قبل از سرقت علمی این کشف نادر در ثبت آن همت گمارده و مانند نان لواش و چوگان و تیر کمان سنگی با تاخیر ثبت این افتخار را از همسایگان سود جو در این سرقت علمی نادر سلب نمایند. جناب دکتر از زحمات بیدریغ شما در کشف این مهم و از همکاران شما در دانشگاه امیرکبیر متشکر و منتظر اخبار تکمیلی در خصوص هواپیمای پهن پیکری هستیم که پس از رونمایی کشور و حتی دنیا را از وابستگی به دو مجموعه بوئینگ و ایرباس نجات دهد. خسته نباشید و بنوبه خود از زحمات بیدریغ شما متشکرم

  • Alex Dunn 0 0

    آقای اکبر مقامی صحیح می فرمایند و دلسوخته صنعت اند۰ ولی " مجید " عزیز، متاسفم که بگویم جناب جهانگیریان دانش آموخته آئرودینامیک و یک عضو نظری بخش مهندسی آئرودینامیک یا همان " هوا فضای " ایرانی هستند۰یعنی اِئرواِسپِیس نظری۰مجید جان لطفا احساسات را بر منطق ارجحیت ندهید که خانمانسوز است۰ آقای جهانگیریان فقط یک مدرس نظری دردانشگاه امیر کبیرند وهرگز در هوانوردی جهان هیچ جایگاهی بجز ترجمه مطالب دیگران نداشته و ندارند۰لطفا اینهمه فرافکنی نفرمائید و گوش به متخصصین اجرائی هوانوردی دهید۰

  • ببر بنگال 0 0

    مدیریت علاوه بر دانش و تخصص جسارت می خواهد جسارتی که متاسفانه کمتر میان مدیران ارشد وزارت راه و مسکن دیده می شود جسارتی که اگر نباشد علم و آگهی دو ریال ارزش ندارد

  • 0 0

    جناب Alex Dunn ما واقعا شیفته فضائیل ودرک بالای جناب عالی شدیم اگر لطف کنید ویک سریال با / اقای مهران مدیری پر کنید فکر کنم بهترین بر نامه طنز در نوروز ۹۴ شود. التماس میکنم

  • Alex Dunn 0 0

    FLIGHT INSPECTION AIRCRAFT جهت اطلاع دوست عزیزی که پیشنهاد برنامه طنز با آقای مدیری دادند۰بهترین ومطمئن ترین روش کالیبراسیون فرودگاه هواپیمای بازرسی است ۰هر روش دیگری تکمیلی است۰آقای جهانگیریان می بایستی در کارگاه های آموزشی سازمان فدرال هوانوردی آمریکا حضور یافته و نکات اجرائی روز را بیاموزند۰لطفا متن انگلیسی را مطالعه فرمائید: Smart Aviation in co - operation with ANSP(NANSC) have the pleasure to introduce a unique service of Automatic Flight Inspection System(AFIS). Smart Aviation aircraft King Air ۳۵۰I is equipped with sophisticated equipment to perform multiple missions: The AFIS is capable to perform multiple calibration tasks simultaneously, such as structure measurement for Glide Slope and Localizer together with Markers, DME and NDB during one approach. The AFIS also provides the ability to calibrate two en - route stations simultaneously while flying along one Radial, the so called dual radial procedure. i. e one single radial flight, two VOR / DMEs can be calibrated at the same time and so on. Qualification of flight inspection system: The Flight Inspection System is an automatic system, AD - AFIS - ۲۶۰, and configured to possess the following function • Instrument Landing System, ILS CAT I, II, & III • ILS markers, MKR. • VHF Omni Directional Radio Range, CVOR / DVOR • Distance Measuring Equipment, DME, • Non Directional Beacon, NDB • Direction Finding, VDF and UDF, • Visual Approach Position Indicator, PAPI, VASI, • Precision Approach Radar, PAR, • Primary and Secondary Surveillance Radar, PSR / SSR with MODE A / C / S option. • Area Navigation, RNAV, RNP based on both GNSS and Ground Navigational Aids. • Standard Instrument Procedures, SID / STAR. Service is performed by Smart Aviation highly trained Egyptian & German flight inspectors and pilots.