| کد خبر: 266596 |

درخواست جدید ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین ها به طور مستمر پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما ارائه می کنند گفت: در ابطال مجوز ایرلاین ها درنگ نمی کنیم.

تین نیوز

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین ها به طور مستمر پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما ارائه می کنند گفت: در ابطال مجوز ایرلاین ها درنگ نمی کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، رشد نرخ تورم از یک سو و افزایش نرخ دلار از سوی دیگر همواره ایرلاین ها را با این مساله مواجه می کند که افزایش نرخ بلیت می تواند تا حدودی آنها را از زیان ده بودن دور کند.

اوایل سال جاری بود که استارت افزایش قیمت بلیت هواپیما زده شد و اتفاقا جنجال های زیادی نیز ایجاد کرد. در اردیبهشت ماه امسال انجمن شرکت های هواپیمایی با توجه به نرخ دلار، پیشنهاد افرایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را مطرح کرد که شورای عالی هواپیمایی با آن موافقت نکرد و موضوع افزایش قیمت با حضور اعضا بررسی و قیمت تعیین شده به ستاد تنظیم ارسال شد.

به هر سوی با توجه به اینکه امسال دو بار افزایش قیمت بلیت هواپیما رخ داده است حالا بعد از گذشت ماهها باز هم مساله قیمت بلیت هواپیما داغ شده است. هر چند ایراین ها معتقد هستند که افزایش جزئی در طول سال نتوانسته آنها را از زیان دیدن دور کند و به همین دلیل این دو بار افزایش قیمت همچنان موجبات نارضایتی ایرلاین ها به خصوص ایرلاین های خصوصی را به همراه داشته است.

حال در این روزهای پایانی سال و در حالیکه نرخ دلار و تورم به آن شکل رشد ندارند، ایرلاین ها به خصوص ایرلاین های خصوصی و حتی شرکتهایی که به اندازه تعداد انگشتان یک دست هواپیما دارند نیز درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما کرده اند.

سال گذشته سازمان هواپیمایی با رد پیشنهاد انجمن شرکت های هواپیمایی برای افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما، با افزایش نرخ ۳۰ درصدی موافقت کرد، اما به دلایلی نرخ توافق شده ابلاغ نشد و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ متوقف ماند بنابراین به نظر می رسد در ماه های پایانی سال نیز باز هم صنعت هوایی دچار چالشی به نام تعیین قیمت و جلب رضایت ایرلاین ها برای ادامه حیات سپری شود.

اگر چه در حال حاضر موضوع قیمت گذاری با ابلاغ رییس جمهوری بر عهده ستاد تنظیم بازار است اما محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» می گوید: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین ها به صورت مستمر به دلیل تورم وجود دارد. سازمان هواپیمایی نیز موظف است رعایت کند و شورای عالی هواپیمایی عالی ترین مرجع تصمیم گیری برای قیمت بلیت هواپیما است.

«محمد محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا ایرلاین ها پیشنهاد جدیدی مبنی بر افزایش قیمت بلیط هواپیما به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کرده اند؟ گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین ها به صورت مستمر به دلیل تورم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نیز موظف است تمام موارد را رعایت کند افزود: شورای عالی هواپیمایی عالی ترین مرجع تصمیم گیری برای قیمت بلیت هواپیما است. به هر حال مولفه های قیمت گذاری موجود است و بر اساس آن نیز در جدول قیمت گذاری آنرا اعلام و ابلاغ می کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: اینکه چه درخواستی از سوی ایرلاین ها اعلام می شود محترم و پا بر جا است اما تا زمانی قانون و مشروعیت دارد که شورای عالی هواپیمایی آنرا مصوب و ابلاغ کند.

محمدی بخش در پاسخ به این پرسش که پس پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما داده شده است؟ تاکید کرد: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما به طور مستمر داده می شود اما به هر حال باید نظر نهایی را شورای عالی هواپیمایی اعلام کند و در نهایت نیز ستاد تنظیم بازار آنرا تصویب و ابلاغ کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که این احتمال اینکه مجوز ایرلاینی ابطال شود هست؟ گفت: سازمان هواپیمایی هر لحظه که ببیند ایرلاینی صلاحیت سازمان خود را از دست بدهد همان لحظه مجوز آن را ابطال می کند.

محمدی بخش در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر ایرلاینی که در مرحله یا شُرف ابطال مجوز باشد داریم؟ تصریح کرد: امروز به لطف خدا شرایط استانداری است و به همین دلیل هم چون شرایط ایمن استاندارد در حوزه پروازی داریم سوانح و حوادث هم کاهش پیدا کرده است پس اقبال به بخش هوایی افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.