| کد خبر: 252743 |

نوروز امسال پرواز فوق العاده نداریم

در حال حاضر 130 هواپیما فعال است و با توجه به مشکل تأمین قطعه، به نظر نمی رسد آمار مسافران هوایی افزایشی باشد و به قبل از زمان شیوع کرونا برسد.

تین نیوز

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هوایی در مورد موضوع کمبود بلیت در ایام پیک سفر گفت: با توجه به اینکه بر اساس قوانین پنجم و ششم توسعه، نرخ گذاری بلیت هواپیما شناور بود و بر اساس میزان تقاضا قیمت تغییر می کرد، ایرلاین ها، در این پیک با توجه به افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت بلیت، پروازهای فوق العاده برقرار می کردند و این پروازها برای شرکت ها درآمدزایی داشت اما با شیوع کرونا و قیمت گذاری دستوری، بخصوص در دو سال اخیر که قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است، پروازها برای ایرلاین ها زیانده شده به همین دلیل برای نوروز امسال پرواز فوق العاده نداریم که از دلایل اصلی کمبود بلیت پرواز بخصوص از هفته آخر اسفند است.
به گزارش تین نیوز به نقل از سایت انجمن شرکت های هواپیمایی، به گفته سامانی هر ساعت صندلی پرواز، 40 دلار برای شرکت ها هزینه دارد به همین دلیل از تابستان امسال، انجمن شرکت های هوایی افزایش قیمت 47 درصدی را به شورای عالی هواپیمایی پیشنهاد داده است. سامانی افزود: اما با افزایش نرخ ارز درخواست ما افزایش قیمت بیش از این است. این در حالی است که تاکنون با افزایش قیمت بلیت هواپیما موافقت نشده است.
دبیر انجمن شرکت های هوایی، در پاسخ به این سؤال که «آیا قیمت بلیت تغییر خواهد کرد یا خیر؟» گفت: تاکنون نشست های مختلفی با سازمان هواپیمایی برگزار شده و ایرلاین ها مشکلات خود را اعلام کرده اند اما قیمت بلیت افزایش نیافته و تصمیم جدیدی از سوی ستاد تنظیم بازار اتخاذ نشده است. به گفته سامانی، با توجه به افزایش هزینه ها، قیمت بلیت هواپیما متناسب با این هزینه ها نیست.
وی گفت: اقلام مورد نیاز مانند قطعات و قطعات موتور که از داخل تأمین می شود نیز افزایش قیمت صددرصدی دارد اما اجازه افزایش نرخ بلیت داده نشده است، شرکت ها مشکل تأمین قطعه دارند و برخی هواپیماها به دلیل خرابی قطعات، زمینگیر هستند، به همین دلیل شرکت ها امکان برقراری پروازهای فوق العاده برای نوروز را ندارند و از سوی دیگر با توجه به افزایش تقاضای سفر، بلیت مورد نیاز در دسترس مردم قرار نمی گیرد.
سامانی افزود: در حال حاضر 130 هواپیما فعال است و با توجه به مشکل تأمین قطعه، به نظر نمی رسد آمار مسافران هوایی افزایشی باشد و به قبل از زمان شیوع کرونا برسد. آمار کاهشی در بخش هوایی بخاطر لغو قیمت شناور بلیت هواپیما است اگر تا پایان سال افزایش قیمت بلیت تصویب شود شرکت ها انگیزه و رغبت پیدا می کنند تا تعداد پروازها را افزایش دهند و احتمال برقراری پروازهای فوق العاده هم خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.