| کد خبر: 260372 |

قیمت پرواز رفت و برگشت اربعین به جز پنج استان ۸ میلیون تومان است

قیمت مصوب پروازهای اربعین در مسیر رفت و برگشت در سراسر کشور به جز ۵ استان، ۸ میلیون تومان است.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت پرواز رفت و برگشت اربعین ۸ میلیون تومان مصوب شده است به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان، کرمان، هرمزگان و فارس که این مبلغ ۹ میلیون تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو افزود: قیمت مصوب پروازهای اربعین در مسیر رفت و برگشت در سراسر کشور به جز ۵ استان، ۸ میلیون تومان است.

یازرلو توضیح داد: تنها در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان، کرمان، هرمزگان و فارس این مبلغ ۹ میلیون تومان است اما در تهران و سایر استان ها مبالغ بالاتر به هیچ عنوان مورد تأیید نیست.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اگر ایرلاین های غیر ایرانی مثل العراقیه، مبالغ بلیت رفت و برگشت را معادل ۶ میلیون تومان اعلام می کنند، مسافر پس از خروج کشور بایستی ۴۰ دلار دیگر پرداخت کند در صورتی که قیمت ۸ میلیون تومان برای پروازهای رفت و برگشت، قیمت تمام شده و نهایی و با پرداخت عوارض خروج از کشور است که ۴/۵ میلیون تومان از آن به فرودگاه نجف پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: فروش بلیت رفت و برگشت با مبلغی بالاتر از نرخ مصوب پیگرد قانونی دارد و در سامانه ثبت شکایات سازمان هواپیمایی کشوری قابل پیگیری است.

همچنین به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ٢٤ ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز، مبلغ 25 درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود و از ٢٤ ساعت مانده به زمان برنامه ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ %٥٠ از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود.

گفتنی‌است تسویه حساب مالی ورفع بدهی های پروازی با فرودگاه نجف وبغداد تا قبل از انجام پروازهای اربعین الزامی است. کلیه خسارت ناشی ازعدم صدورمجوزپروازی توسط طرف عراقی به دلایل مذکور راسا متوجه شرکت هواپیمایی خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.