| کد خبر: 227339 |

رییس سازمان هواپیمایی کشوری

◄ گزارش سانحه هواپیمایی اوکراینی تا پایان سال به اطلاع مردم خواهد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان سال جاری نتیجه نهایی گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی به سمع و نظر مردم خواهیم رساند، گفت: در نوروز پروازها افزایش قیمت نخواهند‌داشت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان سال جاری نتیجه نهایی گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی به سمع و نظر مردم خواهیم رساند، گفت: در نوروز پروازها افزایش قیمت نخواهند‌داشت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری که بعدظهر امروز (۳اسفندماه) برگزار شد در خصوص انجام پروازها در ایام نوروز، عنوان کرد: به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است که براساس توان عملیاتی و ساعت پرواز تعیین شده و تعداد ناوگان آماده برنامه‌ریزی کنند و قبل از گرفتن مجوز پرواز، از فروش بلیت و ایجاد تعهد جداً خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: سازمان هواپیمایی کشوری با سایت‌های فروش بلیت هواپیما گران‌تر از نرخ مصوب برخورد و آنها را به دستگاه قضائی معرفی میکند و از سوی دیگر ایرلاین ها باید در هر ایستگاه فرودگاهی، یک نماینده مستقر داشته باشند تا در صورت بروز تأخیر یا ایجاد مشکل، پاسخگوی مردم باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در تشریح آخرین جزئیات گزارش سانحه هواپیمایی اوکراینی عنوان کرد: طبق اَنکس ۱۳ و کنوانسیون شیکاگو، به کشورهای دخیل در سانحه اوکراین گزارش داده‌ایم و آنها نیز ۶۰ روز فرصت دارند تا به ما پاسخ بدهند.

زنگنه با بیان اینکه این مهلت تا ۹ اسفند به اتمام می رسد، بیان کرد:از چهار کشور که گزارش به آنها ارسال شده، سه کشور پاسخ داده‌اند که پاسخ‌ها کاملاً فنی، سازنده و در راستای گزارش کمیته سانحه سازمان هواپیمایی کشوری بوده است. منتظریم تا ۹ اسفند کشور چهارم نیز نظرش را ارائه دهد. و در نهایت گزارش سانحه هواپیمایی اوکراینی تا پایان سال به سمع و نظر مردم کشور خواهد رسید.

دهقانی زنگنه در خصوص ساخت هواپیمای ۱۰۰ نفره در داخل توضیح داد: ساخت این مدل از هواپیما در مرحله مطالعات قرار دارد و پیشرفت خوبی داشته‌. او در این باره افزود: شرکت‌های بزرگی در حال طراحی و ساخت موتور این مدل از هواپیما هستند که نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

او با اعلام این خبر که امروز شرکت هواپیمایی «پارس‌ایر» به عنوان ایرلاین جدید، نخستین پرواز خود را انجام داد، گفت:این یک شرکت هواپیمایی منطقه ای است که هواپیماهای کوچک دارد با تعداد مسافر کم و در فرودگاه‌های کمتر عملیاتی،پرواز خواهد داشت.

 او تاکید کرد:در ایام نوروز هیچگونه افزایش قیمتی در بلیت هواپیما نخواهیم داشت.

او با اعلام اینکه ایران ایر برای ادامه قرارداد خود با بوئینگ مکاتبه کرده است، تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم بویینگ هنوز پاسخی نداده است. 

وی درباره اشتباه بودن خرید ATR گفت: من در آن مصاحبه اعلام کردم که کشورهای غربی برنامه‌ریزی کرده بودند تا هواپیماهای کوچک به ما بدهند و می‌توانستند هواپیماهای بزرگ‌تر بدهند، ولی نداده‌اند؛ من به اصل قراردادهای منعقده در خصوص خرید هواپیما، انتقاد نداشتم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.