| کد خبر: 223018 |

برخورد با ایرلاین‌ها برای پروازهای چارتری

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد با برخی ایرلاین‌ها که پروازهای خود را در مسیرهای غیر از مسیرهای ابلاغ شده، چارتر کرده بودند برخورد کردیم

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد با برخی ایرلاین‌ها که پروازهای خود را در مسیرهای غیر از مسیرهای ابلاغ شده، چارتر کرده بودند برخورد کردیم اما به زودی بخشنامه‌ای برای پروازهای چارتری در حال تدوین است و به محض تایید آن را روی سایت سازمان قرار می‌دهیم تا همه چیز در این زمینه روشن شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با وجود ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی سازمان هواپیمایی کشوری که بر اساس آن ایرلاین‌ها تنها مجاز به چارتر کردن پروازهای خود در مسیرهای کیش، قشم و مناطق نفتی بودند، برخی شرکت‌های هواپیمایی بر خلاف این دستورالعمل اقدام به چارتر کردن پروازهای‌شان در مسیرهایی مانند مشهد کردند که البته قیمت آن‌ها بالاتر از بقیه پروازها با شرایط یکسان بود.

در همین راستا و در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، تورج دهقان زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز اینگونه پاسخ داد که بارها به ایرلاین‌ها هشدار داده‌ایم که هیچ پروازی را به غیر از مناطق ذکر شده مذکور در مقاصد نفتی و کیش و قشم حق ندارند، چارتر کنند و این کار خلاف قوانین و مقرارات اعلام شده است.

حالا و پس از گذشت چند روز از انتشار گزارش این تخلف، ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: رصد و پیگیری‌های فراوانی صورت گرفت مبنی بر اینکه ایرلاین‌هایی که در مسیرهایی به غیر از مسیرهای مجاز ابلاغ شده، اقدام به چارتر کردن پروازهای‌شان کرده بودند و ما با آن‌ها برخورد کردیم و حتی مجوز بعضی از پروازهای‌شان را لغو کردیم.

وی افزود: برخی از این ایرلاین‌ها با مشکل شبکه فروش مواجه بودند و بر این اساس پروازهای خود را به اجبار چارتر می کردند اما به آن‌ها فرصت دادیم و اعلام کردیم اگر این رویه را اصلاح نکنند و شبکه فروش خود را ایجاد نکنند برخوردهای جدی تری مانند لغو مجوزهای پرواز را با آن‌ها صورت خواهیم داد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای چارتری اگر هم قرار باشد ادامه پیدا کند باید در قالب و ساختاری مشخص قرار گیرد، گفت: در تمام دنیا پروازهای چارتری با اصول و قوائد  مشخصی انجام می‌شود و در همین راستا بخشنامه جدیدی برای پروازهای چارتری آماده شده و تا پایان این هفته نهایی می‌شود. در صورت تایید این بخشنامه  از سوی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در اسرع وقت آن را روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار می دهیم تا اگر پروازی چارتر می شود قوائد، اصول، حق و حقوق، قیمت بلیت و دیگر شرایطش مشخص و شفاف باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.