| کد خبر: 222552 |

جزییات استعلام کرونایی‌ها برای صدور بلیت هواپیما

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی از اتصال کامل سیستم‌های فروش بلیت هواپیما و همه مراحل پذیرش و سوار شدن مسافران در فرودگاه‌های کشور به سامانه وزارت بهداشت و استعلام مبتلایان به کرونا خبر داد.

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی از اتصال کامل سیستم‌های فروش بلیت هواپیما و همه مراحل پذیرش و سوار شدن مسافران در فرودگاه‌های کشور به سامانه وزارت بهداشت و استعلام مبتلایان به کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز، ابولقاسم جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی جدید ابلاغ شده، سیستم فروش بلیت هواپیما به سامانه استعلام وزارت بهداشت متصل شده است و هر مسافری که بخواهد بلیتی را به صورت اینترنتی خریداری کند ابتدا کد ملی آن استعلام شده و در صورت مبتلا بودن به کرونا کد ملی او قرمز شده و امکان صدور بلیت وجود ندارد اما اگر فردی مبتلا نباشد کد او به رنگ سبز درآمده و نهایتا به او اجازه خرید بلیت داده خواهد شد.

وی افزود: گرچه امکان تخطی و تخلف در زمان خرید بلیت هواپیما وجود ندارد اما از لحظه ورود مسافران به فرودگاه‌های کشور با شرکت‌های هندلینگ هم صحبت کرده‌ایم تا در لحظه صدور کارت پرواز و مراحل دیگر تا خروج از سالن و سوار شدن به هواپیما با چک کردن کد ملی، مشخص کنند که مسافر به کرونا مبتلا شده است یا خیر.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی ادامه داد: اگر مسافری تست کرونای مثبت با کد ملی اش ثبت شده باشد، قطعا اجازه استفاده از پرواز را برای انجام سفر نخواهد داشت و بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده باید با تست منفی کرونا برای تهیه بلیت هواپیما اقدام کند چرا در این صورت در سیستم‌های مختلف عرضه بلیت مجاز به استفاده از هواپیما خواهد شد.

جلالی گفت: البته در پروتکل ابلاغ شده به گذشتن ۱۴ روز از زمان مثبت شدن تست کرونا نیز اشاره شده است اما بر اساس آنچه ملزم به اجرای آن شده‌ایم، فعلا مسافران مبتلا شده پس از بهبودی باید تست کرونا گرفته و پاسخ منفی آن در سیستم وزارت بهداشت ثبت شود تا اجازه خرید بلیت هواپیما به آن‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه امکان انحراف از این سیستم طراحی شده وجود ندارد اما اگر هر یک از شرکت‌های هواپیمایی یا شرکت‌های فروش بلیت و دیگر فعالان صنعت هوایی دراجرای پروتکل‌های بهداشتی تخلفی انجام دهند با جدیت با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و تعارفی در این زمینه با هیچ کس نداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.