| کد خبر: 196491 |

◄ موافقت اصولی ساخت فرودگاه چابهار صادر می‌شود

سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی ساخت فرودگاه چابهار را هفته آینده صادر می‌کند.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری موافقت اصولی ساخت فرودگاه چابهار را هفته آینده صادر می‌کند.

به گزارش تین نیوز، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشستی که با فرماندار استان سیستان و بلوچستان داشته اعلام کرده است که موافقت اصولی ساخت فرودگاه چابهار هفته آینده صادر می‌شود.

ساخت فرودگاه جدید چابهار با فرازوفرودهای بسیاری در این سالیان اخیر مواجه بوده است؛ فرودگاه فعلی چابهار یعنی همان فرودگاه کنارک به دلیل اینکه یک فرودگاه نظامی بود امکان توسعه را نداشت اما با این وجود چند سالی بود که با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای مسافری در آن انجام می‌گرفت اما به طور کلی پاسخگوی حجم پروازها و مسافران نبود که حتی در مقطعی به دلیل انجام نشدن اقدامات لازم در سال 97 مجوز این فرودگاه توسط شورای عالی فضایی کشور لغو شد.

در همین راستا در سال 96 حدود 250 هکتار از انتهای باند جنوبی این فرودگاه از نیروی هوایی به جهت توسعه فرودگاه فعلی خریداری شد اما در نهایت با توسعه موافقت نشد و در راستای توسعه بندر چابهار و احتمال افزایش حجم بار و مسافر در این بندر، موضوع ساخت یک فرودگاه جدید مطرح شد اما هنوز خبری دقیقی از جانمایی فرودگاه جدید مطرح نشده است اما ظاهراً محل جانمایی فرودگاه جدید خارج از منطقه آزاد چابهار است.

بر اساس اعلام مسئولان منطقه آزاد چابهار برای ساخت فرودگاه جدید، در بودجه سال 98 مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه بین‌المللی چابهار پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.