| کد خبر: 195005 |

◄ تشریح تخلفات واگذاری «ایران ایرتور» در نامه نماینده مشهد به رئیسی

نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد در راستای «واگذاری ایران ایرتور» به رئیس قوه قضاییه نامه زده و عنوان کرده است که در واگذاری این شرکت هواپیمایی به بخش خصوصی تخلفات محرزی صورت گرفته است.

تین نیوز

نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه درباره «واگذاری ایران ایرتور» توضیحاتی داده است.

به گزارش تین نیوز، نماینده مردم مشهد در مجلس در 7 بخش، به مواردی اشاره کرده که از نظر وی تخلفات فروش این شرکت هواپیمایی بوده است. پژمانفر این نامه را «آخرین تلاش خود در راستای شفاف سازی واگذاری ایران ایرتور»‌خوانده است. 

در بخش اول این نامه آمده است: قیمت‌گذاری اولیه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سال 89 بر اساس اسناد غیر رسمی انجام گرفته و این شرکت را با مبلغ 34 میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند این در حالی است که ارزش مجوزهای رسمی این ایرلاین حدود 500 میلیارد تومان بوده است.

در توضیحات بخش دوم این نامه عنوان شده است که سازمان خصوصی‌سازی (با فرض اینکه این رقم درست ارزش‌گذاری شده است) چرا مجدداً در دوره دوم مزایده شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را ارزش‌گذاری نکرد و با همان قیمت قبلی آن را واگذار کرد؟

یکی از نکات بسیار مهم در بخش سوم ادعای بدهی 90 میلیون دلاری این شرکت هواپیمایی به صندوق ذخیره ارزی است که این پژمانفر در نامه خود به رئیس قوه قضائیه به آن اشاره‌کرده و گفته است؛ تاکنون پرداخت نشده و پس از گذشت چندین سال تأخیر قرار است به قیمت ارز در سال ۹۴ آن‌هم به‌صورت اقساطی از سال آینده پرداخت آن شروع شود.

در بخش چهارم این نامه به ارزش 1000 میلیارد تومانی این شرکت اشاره شده و پژمانفر در این رابطه توضیح داده است؛ اخیراً مالک شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بیان کرده است که این شرکت به مبلغ 34 میلیارد تومان واگذار نشده است و با بدهی‌هایش حدود 600 میلیارد تومان خریداری شده و این مطلب بیانگر این است که ادعای بنده مبنی بر ارزش هزارمیلیاردی این شرکت تلویحاً توسط مالک این شرکت تائید شده است و ثانیاً اعتراضم بایت عدم پرداخت 500 میلیاردی به صندوق ذخیره ارزی نیز به حق بوده است.

در بخش پنجم این نامه به تخلف در عملکرد سازمان خصوصی‌سازی اشاره و این ادعا مطرح شده است که به دلیل عدم نظارت سازمان خصوصی‌سازی در حال حاضر درآمدهای ایران ایرتور به حساب یک آژانس هواپیمایی در تبریز ریخته شده در حالی که بدهی‌هایش در حساب خود شرکت ثبت می‌شود. به عبارتی چنانچه مالک این شرکت اگر اعلام ورشکستگی کند درآمدهایش قبلاً خارج شده است.

سهم 5 درصدی کارکنان از شرکت هواپیمایی ایران ایرتور بخش دیگری بوده که پژمانفر به آن اشاره کرده و گفته است؛ در این زمینه اقدامی انجام نگرفته و حتی اطلاع‌رسانی شفافی نیز صورت نگرفته است و کارکنان این شرکت در حال حاضر میان سهام خود را نمی‌دانند.

در بخش پایانی نیز به عدم پرداختی‌ها و دیون تعهد شده این هواپیمایی اشاره شده است.

11

3

 

2

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.