| کد خبر: 182384 |

◄ گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی امام اعطا شد

گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی امام خمینی اعطا شد.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صبح امروز گواهینامه فرودگاهی توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه بین‌المللی امام اعطا شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با اعلام این خبرگفت: بر اساس الزامات سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ضمیمه چهاردهم کنوانسیون شیکاگو موسوم به انکس 14، فرودگاه‌های بین‌المللی ملزم هستند از سازمان هواپیمایی کشوری در کشور متبوع خود گواهینامه فرودگاهی Aerodrome certificate دریافت کنند.

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: معمولا کشورها پس از یک فرایند نسبتا سخت گیرانه که ناظر به انطباق بخش‌هایی نظیر طراحی فرودگاه و زیرساخت‌ها، تسهیلات و فرایندهای عملیاتی با استانداردهای بین‌المللی است با ممیزهایی برنامه‌ریزی‌شده نسبت به صدور گواهینامه فرودگاهی اقدام می‌کنند.

جعفرزاده افزود: گواهینامه فرودگاهی این اطمینان را به شرکت های هواپیمایی و سایر ذینفعان صنعت هوانوردی می‌دهد که فرودگاه مورد نظر ضمن پیاده‌سازی استاندارها و مکانیزم های لازم برای استمرار، عملیات ایمن را پیاده‌سازی کرده و در مسیر بهبود مستمر قرار دارد به همین منظور کشورها ملزوم هستند هر جا فرودگاه‌ها دارای گواهینامه از شرائط استاندارد عدول کرده یا مکانیزم های استمرار را رعایت نکنند نسبت به لغو یا تعلیق گواهینامه فرودگاهی اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف استراتژیک دفتر منطقه‌ای خاورمیانه‌ای ایکائو، تلاش برای دریافت گواهینامه توسط 50‌درصد فرودگاه‌های بین‌المللی منطقه تا پایان سال میلادی 2018 بوده است و امروز در حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد اعطای این نوع گواهینامه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه بین‌المللی امام در راستای سیاست مذکور هستیم.

وی بابیان این‌که اعطای این گواهینامه بااعتبار یک‌ساله است، گفت: حوزه اثر این گواهینامه مربوط به ایمنی در ایرساید و سطوح پروازی و کنترل موانع در اطراف فرودگاه‌هاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.