| کد خبر: 181686 |

یک کارشناس صنعت هوایی تشریح کرد:

◄ اثر لغو پروازهای ماهان به آلمان در آینده پروازهای اروپایی

یک کارشناس صنعت هوایی، اقدام کشور آلمان مبنی بر لغو پروازهای هواپیمایی ماهان به این کشور را اقدامی سیاسی دانست.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوایی، اقدام کشور آلمان مبنی بر لغو پروازهای هواپیمایی ماهان به این کشور را سیاسی دانست.

کاپیتان هوشنگ شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز  در این رابطه تصریح کرد: حتی در دوره گذشته تحریم ها، هیچ‌کدام از ایرلاین‌های ایرانی توسط کشورها تحریم نشده بودند و ما با توجه به دوستی دیرینه‌ با کشور آلمان، انتظار چنین رویکردی را از این کشور نداشتیم این در حالی است که اروپایی‌ها خواهان حفظ برجام هستند اما این اقدام در تناقض با سخنان اروپایی‌ها است.

وی در ادامه افزود: آلمان تحت‌فشارهای بیش از حد آمریکا این کار را انجام داده است و بنده به خاطر دارم ایران در یک برهه‌ای از روسیه موشک‌های S300 خریداری کرده بود اما این کشور با وجود اینکه به این پول نیاز داشت تحت‌فشار آمریکا پول هواپیماها را بازگرداند اما بعدها  این هواپیماها را به ایران فروخت.

این کارشناس هوایی با اعلام اینکه در حال حاضر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان و ... تحت‌فشار آمریکا می‌خواهند تعاملات اقتصادی خود با ایران را قطع کنند، بیان کرد: همین چند روز پیش، وزیر امور خارجه فرانسه با وجود اینکه ما در راستای حفظ برجام از این کشور انتظار دیگری داشتیم؛ اعلام کرد رویکرد ما مقابل ایران عوض خواهد شد و همه این‌ها نشانه این است که تمام کشورها تحت‌فشار سیاسی آمریکا ناچار به همکاری با این کشور هستند.

به گفته او؛با شرایط فعلی بعیدنیست که سایر کشورهای اروپایی نیز تصمیم به لغو پرواز ایرلاین‌های ایرانی بگیرند؛ مگر اینکه دولتمردان ما بخواهند روش تعامل با اروپایی‌ها را عوض کنند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا توقف پروازهای ماهان به آلمان باعث افزایش مسافران شرکتی مانند ایران‌ایر که به این کشور پرواز دارد خواهد شد، عنوان کرد: خیر این‌گونه نخواهد شد؛ ما تعداد ناوگان و صندلی محدودی در پروازهای اروپایی داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.