| کد خبر: 181398 |

◄ برخورد با متخلفان ارائه بلیت هواپیما به‌صورت چارتر خارج از چارچوب بخشنامه

با متخلفان ارائه بلیت هواپیما به‌صورت چارتر خارج از چارچوب بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری برخورد می‌شود.

تین نیوز

با متخلفان ارائه بلیت هواپیما به‌صورت چارتر خارج از چارچوب بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری برخورد می‌شود.

مدیر تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری،  از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به‌صورت سیستمی از اول بهمن‌ماه خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی، مجاز به فروش بلیت‌چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و تغییر باشد.

رضا جعفرزاده اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به‌صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش‌ازاین بعضا شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به‌صورت چارتری بوده‌ایم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغی تمامی شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن‌ماه جاری در کلیه مسیرها فروش خود را به‌صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

جعفرزاده افزود: براساس این بخشنامه انجام پروازهای چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغی این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی در فضای کسب‌وکار حمل‌ونقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهای جدید و یا تعدیل مجوز پروازهای قبلی شرکت‌ها تجدیدنظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.