| کد خبر: 171481 |

◄ تلاش‌های سازمان هواپیمایی برای ارتقا جایگاه دانشکده صنعت هوایی

تلاش سازمان هواپیمایی کشوری جهت استمرار و ارتقا جایگاه دانشکده صنعت هوایی ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری از موضع بسیج دانشجویی دانشکده صنعت هواپیمایی کشور مبنی بر حفظ این مرکز به عنوان یک الگوی نمونه و نخبه جهت تربیت متخصصان صنعت هواپیمایی دفاع می کند.

به گزارش تین نیوز وبه نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، در اظهارات این دانشجویان آمده است که کشورهای توسعه یافته همواره در جهت گسترش و توسعه دانشگاه های هوانوردی و ایجاد قطب علمی هوانوردی در منطقه تلاش می کنند این در حالی است که در کشور ما نه تنها اقدامی برای توسعه این مرکز آموزش تخصصی دولتی صورت نگرفته بلکه در قدم های متوالی نسبت به تقلیل جایگاه آن همت گمارده می شود در همین راستا؛ سازمان هواپیمایی کشوری بر این اعتقاد است که کمرنگ کردن و تعطیلی این دانشکده، عدم تامین نیروی متخصص صنعت حمل ونقل هوایی در آینده ای نه چندان دور و به تعبیری خالی کردن صنعت از بدنه کارشناسی و مدیریتی ازجمله پیامد این اقدام به شمار خواهد رفت.

با توجه به سابقه دیرینه دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری در تربیت نیروی متخصص متناسب با نیاز صنعت هوانوردی کشور و تجربیات و امکانات موجود در آن که زمینه ساز ایجاد دید و فرهنگ مناسب دانش آموختگان نسبت به صنعت است، لزوم استمرار فعالیت ها و حتی تقویت و حمایت از این دانشکده را چه از نگاه نیازسنجی تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری و چه از اقبال دانشجویان دوچندان کرده است.

نقطه قوت صنعت هواپیمایی در تمام طول دوران تحریم، نیروی انسانی کارآمد بوده است و هر نوع اقدام در جهت تضعیف این نقطه قوت، پیامدهای غیرقابل جبرانی برجای خواهد گذاشت.

صنعت هواپیمایی حدود 100 سال سابقه دارد و این مرکز باسابقه بیش از هفت دهه از اعتبار غیرقابل انکار هوانوردی کشور به شمار می رود بر همین اساس تخریب این میراث تاریخی هوانوردی، هیچ جایگزینی نخواهد داشت.

با توجه به نیاز روزافزون صنعت هواپیمایی کشور به تربیت نیروی متخصص و متعهد و نقش دانشکده صنعت هواپیمایی کشور در این زمینه، سازمان هواپیمایی کشوری تلاش می کند تا بار دیگر این مرکز آموزش عالی بتواند نسبت به جذب جوانان علاقه مند و آموزش دانشجویان نخبه اقدام و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری قدیمی ترین مرکز تربیت و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص صنعت هوایی غیرنظامی در کشور هست که از سال ۱۳۲۸ پیشگام اعتلای دانش مربوطه بوده و برنامه های خود را همسو با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا کرده است.

دانشکده به دو روش آکادمیک و آزاد به پذیرش دانشجو اقدام می کند که تحصیل در دوره های آکادمیک آن زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تنها از طریق پذیرش در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک میسر بوده است.

این مرکز به صورت هیات امنایی با بودجه مستقل، اداره می شود. پذیرش دانشجو در این مرکز از سال 1392 به تدریج به سمت رشته های کارشناسی و حذف دوره های کاردانی در دوره های آکادمیک بوده است. همچنین علاوه بر ارائه دوره های کوتاه مدت تخصصی برای پرسنل صنعت هواپیمایی، دوره های استاندارد B1 و B2 به صورت آزاد تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری ارائه می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.