| کد خبر: 170181 |

◄ ساخت بعضی از قطعات توجیه ندارد

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشور گفت: امکان ساخت و طراحی برخی از قطعات در کشور وجود دارد اما ممکن است بازار کشور به آن احساس نیاز نکند از همین رو نیازی به هزینه زیاد برای طراحی و ساخت آن در کشور وجود ندارد.

تین نیوز

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امکان ساخت و طراحی برخی از قطعات در کشور وجود دارد اما ممکن است بازار کشور  به آن احساس نیاز نکند از همین‌رو  نیازی به هزینه زیاد برای طراحی و ساخت آن در کشور وجود ندارد.

مجید حسنلو در نشست خبری نمایشگاه «فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات صنعت هواپیمایی» عنوان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در این نمایشگاه غرفه خواهد داشت تا همکاران بنده به شرکت‌هایی که تمایل ساخت و طراحی قطعه در صنعت هوانوردی را دارند بتوانند در خصوص الزامات و قوانین طراحی و ساخت مشاوره دهند.

وی با بیان اینکه وجود غرفه سازمان هواپیمایی کشوری به معنای این است که این نمایشگاه به تایید این سازمان خواهد بود، گفت: کسانی که مراجعه می‌کنند این اطمینان را دارند که قطعاتی که طراحی و ساخته می‌شود مخفیانه و دور از دید سازمان هواپیمایی کشوری نیست. همه موارد را سازمان هواپیمایی رصد می‌کند و به تولیدکنندگان کمک می‌کند که چگونه مراحل طراحی و ساخت را انجام بدهند.

معاون استاندار پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایرلاین‌ها و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همواره نیاز خود را بر اساس برآورده اینکه چه میزان امکان ساخت قطعه در کشور وجود دارد نیازسنجی می‌کنند.

حسنلو گفت: در برخی از موارد امکان ساخت قطعه و طراحی آن در کشور وجود دارد اما بازار به آن احساس نیاز نمی‌کند به همین دلیل نیازی به هزینه زیاد برای طراحی و ساخت آن  در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در صنعت هوایی عموما تولیدکنندگان قطعات مصرفی که در کشور بازار آن وجود دارد را تولید  می‌کنند، اظهار داشت: ما قصد داریم کار را به جلوتر ببریم و قطعاتی غیر مصرفی هم تولید کنیم که در نهایت باعث می‌شود هم تولید بیشتر شود و هم وابستگی ما به کشورهای دیگر کاهش پیدا کند.

معاون استاندار پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه چند درصد از این تولیدکنندگان گواهینامه‌های بین‌المللی را اخذ کرده‌اند، گفت: شرکت تولیدکننده نیاز نیست در تمام موارد از سازمان هواپیمایی گواهینامه بگیرد. شرکت تولیدکننده باید برای ساخت قطعه، نصب و طراحی آن از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز بگیرد.

به گزارش تین نیوز، نخستین نمایشگاه «فرصت های طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی» به همت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگا‌ه‌های کشور، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و دیگر دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل هوایی از دوشنبه هفته جاری (یکم مردادماه) به مدت دو روز در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حبیب 0 0

    چرا نیاز ندارند. شرکتهای تولید کننده باید بسازند و در مرحله اول از سازمان هواپیمایی کشور مجوز بگیرند و در مرحله دوم از یاسا برای تایید و فروش و تجاری سازی مجوز بگیرند. ممکنه زمانبر باشه ولی نصف مشکل هوانوردی مملکت حل خواهد شد.