| کد خبر: 168398 |

◄ گردهمایی معاونین فنی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشوری

بیست و هشتمین جلسه گردهمایی معاونین فنی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

تین نیوز

بیست و هشتمین جلسه گردهمایی معاونان فنی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی به میزبانی سازمان هواپیمایی کشوری و با حضور جمعی از مدیران سازمان و شرکت‌های هواپیمایی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی‌کشوری، مجید حسنلو معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به بیان پاره‌ای از محورهای موضوع دستور جلسه پرداخت.

وی افزود: در این جلسه بر تجهیز ناوگان هوایی کشور به‌سامانه خط‌ارتباطی دیجیتال خلبان و کنترلر Controller Pilot Data Link Communication) CPDLC) تأکید شد.

حسنلو تصریح کرد: با استفاده از این سامانه پیغام‌های بین خلبان و برج به‌صورت دیجیتال ردوبدل خواهد شد و همین امر منجر به کاهش حجم مکالمات و خطاهای احتمالی در هنگام تماس خلبان با برج می‌شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: از ژانویه سال ۲۰۲۰ استفاده از این سامانه در اروپا اجباری خواهد شد به همین منظور بدیهی است تمامی هواپیماهایی که قصد تردد به اروپا را داشته باشند باید مجهز به سامانه CPDLC شوند.

وی گفت: در ادامه این جلسه استفاده از پایش اطلاعات پروازی (Flight Data Monitoring) به‌منظور سنجش عملکرد کروی پروازی و بررسی تطابق آن با پروسه‌های عملیاتی مورد تأکید قرار گرفت.

حسنلو بابیان اینکه پایش مذکور (FDM) از مقررات جاری سازمان هواپیمایی کشوری (AIR OPS) به شمار می‌رود، افزود: استفاده از این روش در جلوگیری از اشتباهات احتمالی کروی پروازی مؤثر است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی‌کشوری تأکید کرد: براساس مقررات مذکور شرکت‌های هواپیمایی که هواپیمای بالای حداکثر وزن برخاست ۲۷ تن دارند موظف‌اند نسبت به پیاده‌سازی و پایش مستمر عملکرد کروی پروازی مربوطه اقدام تا در صورت احراز خطای کروی پروازی نسبت به اصلاح و رفع آن برآیند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.