| کد خبر: 161834 |

◄ پرواز تمام هواپیماهای «آسمان» در اتحادیه اروپا ممنوع است

درپی سقوط هواپیما ATR 72-212 هواپیمایی آسمان در رشته‌کوه دنا سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پرواز هواپیماهای ATR این شرکت خبر داد.

تین نیوز

درپی سقوط هواپیما ATR 72-212 هواپیمایی آسمان  در رشته‌کوه دنا سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پرواز هواپیماهای ATR این شرکت تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، با توجه به بررسی همه‌جانبه علل وقوع سانحه هوایی اخیر و برای اطمینان از ارتقای ایمنی پروازهای این نوع هواپیما، لازم است به‌طور موقت و تا اطلاع ثانوی پروازهای ATR مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان متوقف شود، تا سازمان هواپیمایی در فرصت مناسب بررسی‌های لازم را انجام و پس از حصول اطمینان از ابعاد ایمنی ازسرگیری پروازهای مذکور اعلام شود.

 هم‌زمان انریکو بریویو سخنگوی بخش حمل‌ونقل کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد: آسمان تنها شرکت هواپیمایی ایرانی است که پرواز تمام هواپیماهای آن در فضای اتحادیه اروپا ممنوع است.

به گفته او این تصمیم به‌منظور آن است که شرایط ایمنی بالا برای مسافران اروپایی و مسافرانی که قصد سفر به اروپا رادارند تضمین شود.

در شرایطی که ۶ روز از سقوط هواپیمای تهران یاسوج می‌گذرد، به دلیل نامساعد بودن هوا هنوز تمامی پیکرهای کشته‌شدگان این حادثه پیدا نشده است. بااین‌حال عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد از توقف عملیات امدادرسانی در دنا تا دوشنبه هفته آینده در صورت مساعد بودن هوا خبر داد.

در خبری دیگر حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در واکنش به برخی اخبار مبنی‌ بر زنده‌ بودن برخی از مسافران و سالم بودن آن‌ها پس از سقوط گفت: متأسفانه در محل سقوط هواپیما پیکر سالمی تاکنون کشف نشده است. شدت حادثه به حدی است که قطعات هواپیما هم متلاشی‌شده است.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با ۵۹ مسافر و ۶ خدمه صبح یکشنبه گذشته در ارتفاعات دنا سقوط کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام
    لطفا یکی بگوید که آقای وزیر رفاه و تعاون کجا تشریف دارند؟ نه در صدا و سیما است و نه در مراسمات عزاداری و نه از مردم عذر خواهی کرده است؟ به هر حال همه میدانند اداره آسمان شاهکار این وزارتخانه است.