| کد خبر: 149319 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ داد:

◄ هر صندلی هواپیما چند شغل ایجاد می‌کند؟

سازمان هواپیمایی کشوری برای ورود شرکت‌های تازه‌تاسیس سخت‌گیری بیشتری خواهد کرد تا بازدهی کاری بالاتری را از این شرکت‌ها شاهد باشیم چرا که اثرگذاری صنعت حمل‌ونقل هوایی بی‌بدیل است، اگر یک صندلی به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه شود تمام حوزه‌های مرتبط تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ما از مجلس و دولت برای اختصاص  بخشی از صندوق توسعه ملی برای تامین مالی هواپیما برای شرکت‌های خصوصی کمک خواهیم خواست.

علی عابدزاده در گفتگو با «هفته نامه حمل‌ونقل» با بیان این‌که شرکت‌های تازه‌تاسیس با مطالعه دقیق‌تر و شرایط سخت‌تری وارد چرخه صنعت حمل ونقل هوایی خواهند شد، عنوان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای ورود شرکت‌های تازه‌تاسیس سخت‌گیری بیشتری خواهد کرد تا بازدهی کاری بالاتری را از این شرکت‌ها شاهد باشیم چرا که اثرگذاری صنعت حمل‌ونقل هوایی بی‌بدیل است، اگر یک صندلی به ناوگان حمل‌ونقل هوایی اضافه شود تمام حوزه‌های مرتبط تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه  افزود: هر صندلی به صورت مستقیم وغیرمستقیم 4 شغل ایجاد می‌کند، چون با اافه شدن به ظرفیت جابه‌جایی مسافر، دفاتر فروش، فرودگاه‌ها، صنعت گردشگری و ... فعال‌تر خواهند شد و با توجه گستردگی ایران این تاثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:  اگر قرار است که ما در بخش اشتغال موفقیتی داشته باشیم یکی از حوزه‌ها صنعت حمل و نقل هوایی است.

عابدزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «اخذ مجوز اوفک برای فروش هواپیما به ایرلاین‌ها به کندی پیش می‌رود،  آیا سازمان هواپیمایی کشوری برای پیگیری این موضوع  مداخله کرده است؟» توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی در حال پیگیری هستند و کمپانی ایرباس و بوئینگ تاکنون نظر منفی را در جهت عدم فروش هواپیما به این شرکت ها اعلام نکرده‌اند و در حال پیگیری برای اخذ مجوز اوفک هستند.

وی گفت: آمریکایی‌ها ازابتدا همواره به فکر سنگ‌اندازی بوده‌اند و نباید انتظار پیش رفتن کارها را به سرعت داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «آیا ایرلاین‌ها می‌توانند از صندوق توسعه ملی اقدام به تامین پیش‌پرداخت‌ خرید هواپیما کنند؟» گفت: ما از مجلس و دولت برای اختصاص  بخشی از صندوق توسعه ملی برای تامین مالی هواپیما برای شرکت‌های خصوصی کمک خواهیم خواست.

وی ابراز کرد: تاسیس صندوق حمل‌و‌نقل هوایی توسط بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در دست مطالعه است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.