| کد خبر: 245787 |

◄ سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت پایانه مرزی رازی

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت و اجرای طرح جامع پایانه مرزی رازی خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت و اجرای طرح جامع پایانه مرزی رازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی به ریاست مقام عالی استان و مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل و مدیرکل دفتر فنی و اموز پیمان های سازمان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: این استان به جهت دارا بودن بیشترین تعداد مرزهای جاده ای و کشورهای همسایه از با اهمیت ترین استان های کشور است و بویژه وجود پایانه مرزی بازرگان با اختصاص بیشترین تبادلات با کشور ترکیه و اروپا جایگاه حساس آذربایجان را دوچندان کرده است.

داریوش امانی ادامه داد: در پایانه مرزی رازی نیز بعنوان مرز دیگر استان در همسایگی کشور ترکیه اقدامات لازم جهت ساخت ساختمان های تجاری و مسافری بصورت متمرکز آغاز شده بود که تاکنون۲۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است و در زمان بهره برداری رسمی نیز درخصوص راههای دسترسی به مرز نزدیک به ‌۵۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار خواهد شد.

وی از رفع مشکلات مربوط به معارضین سردرب پایانه مرزی رازی و آغاز عملیات احداث سردرب خبر داد و اظهار کرد: مسیر دسترسی به پایانه های مرزی باید در شان مردم و نظم جمهوری اسلامی باشد که در همین راستا اعتبارات لازم برای بهسازی مسیر پایانه مرزی رازی اختصاص می یابد. 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستاس ایمن سازی محور خوی - رازی پیش از بهره برداری از پایانه مرزی اذعان داشت:حضور مقام عالی استان در روند امور مربوط به پایانه مرزی رازی، ساخت و سازهای موجود و هماهنگی بین دستگاهها بسیار ضروری بود که با تحقق آن و تشکیل شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی استان با محوریت رازی مصوب و تمامی دستگاههای فعال مستقر تا ۲۰ شهریور در ساختمان جدید مستقر شوند و مرز نیز بصورت رسمی مهرماه افتتاح خواهد شد .

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب پایانه مرزی تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی بعنوان اتفاق خوب برای استان های غرب و شمال غرب کشور ادامه داد؛ امیدواریم با توجه به اولین ساز کارکرد مرز تمرچین بعنوان مرز مورد تردد زائرین اربعین حسینی اینکه اولین سال است اقدامات اولیه برای رفع نواقص در مسیرهای منتهی به مرز و داخل مرز تمرچین انجام شود.

امانی اضافه کرد: روزانه ۲۲۰۰ نفر مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد دارند که این عدد در زمان سفر زائران عتبات عالیات به بالغ بر ۱۰-۱۵ هزار نفر خواهد رسید و پیش بینی تردد برای زائرین اربعین حسینی در تمام مرزهای مورد نظر بیش از ۵ میلیون مسافر است.

 این مقام مسئول ادامه داد: همه اقدامات برای سفر زائران اربعین حسینی باید به سمت تسهیل گری پیش برود ‌و هم اکنون نزدیک هزار میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای این منظور اختصاص یافته است که در مرزها و راههای مواصلاتی منتهی به مرز هزینه خواهد شد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده جهت بهره برداری از سالن های متمرکز تجاری و مسافری و محوطه پایانه مرزی رازی گفت: با رفع موانع موجود، عملیات ساخت سردرب پایانه مرزی رازی نیز تا یک و نیم ماه آینده به اتمام می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.