| کد خبر: 241501 |

جاده خوی -قطور طی یکسال آینده به بهره برداری کامل می رسد

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : جاده استراتژیک خوی -قطور در مدت یکسال به بهره برداری کامل می رسد.

تین نیوز

داریوش امانی امروز ۸ فروردین طی سفر به خوی در جریان بازدید از جاده استراتژیک خوی - قطور و پایانه بزرگ رازی اظهار کرد : با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده خوی پایانه بزرگ رازی در پایان اردبیهشت سال جاری با حضور وزیر کشور و سایر مسئولین کشوری با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امانی افزود : برودت هوا و بارش ها عامل به تاخیر افتادن زمان افتتاح گمرک رازی شده است .

وی با بیان اینکه جاده قطور با توجه به اینکه ۴۰۰ کیلومتر نزدیکتر از سایر مسیرهای ایران به ترکیه است مورد توجه و علاقه مسافران و گردشگران خارجی است و ضروری است این جاده در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد که در صدد هستیم جاده مهم خوی - قطور را در مدت یکسال به بهره برداری کامل برسانیم.

وی راه اندازی بازارچه های مرزی را برای اشتغال و رونق اقتصادی مرز نشینان را خواستار شد.

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این بازدید اظهار کرد : جاده - قطور و پایانه بزرگ رازی نه تنها برای اقتصاد و تجارت خوی حیاتی است بلکه تکمیل این جاده منجربه افزایش راندمان اقتصادی و تجاری کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی گمرک بزرگ رازی گام مهم ۲۴ ساعته شدن مرز رازی برداشته می شود، تصریح کرد : برای رسیدن به سقف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق دو دولت ایران و ترکیه نیازمند تکمیل جاده خوی - قطور و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی هستیم.

بازدید از مجموعه گمرک رازی و بررسی نحوه افتتاح این گمرک توسط مسئولین کشوری از دیگر بخش های سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خوی بود که در این سفر همچنین مقرر شد جاده خاکی وروستایی گوگرد به طول ۵ کیلومتر زیر سازی و  آسفالت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.