| کد خبر: 245305 |

مدل ارزیابی عملکرد استان‌ها در مدیریت ایمنی و کاهش تصادفات

توسعه یک مدل برای ارزیابی عملکرد استان‌ها در مدیریت ایمنی و کاهش تصادفات با مشارکت اعضا و نظرات استان‌ها ضروری است.

تین نیوز

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ضمن تاکید بر برگزاری نشست‌های کمیسیون ایمنی در استان‌ها و پایش عملکرد آن‌ها گفت: توسعه یک مدل برای ارزیابی عملکرد استان‌ها در مدیریت ایمنی و کاهش تصادفات با مشارکت اعضا و نظرات استان‌ها ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکصد و بیست و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و مشارکت اعضا برگزار شد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در این نشست با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و مدیریت سفرها و ایمنی در تابستان به ویژه شهریورماه که مصادف با اربعین حسینی است و با سفرهای دهه پایانی تابستان بویژه در استان‌های مرزی و محورهای پرتردد تقارن دارد، گفت: این موضوع باید در دستور کار ویژه نشست بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گیرد. 

وی همچنین توسعه یک مدل برای ارزیابی عملکرد استان‌ها در مدیریت ایمنی و کاهش تصادفات با مشارکت اعضاء و نظرات استان‌ها در دبیرخانه کمیسیون را ضروری دانست.

افندی‌زاده با توجه به نقش مهم کمیسیون ایمنی استان‌ها به ریاست استاندار در مدیریت ایمنی استان، بر لزوم تشکیل نشست‌های کمیسیون ایمنی استان و پایش عملکرد آن‌ها بویژه در استان‌های دارای روند رو به رشد تصادفات، تاکید کرد. 

گفتنی است در این نشست گزارش آماری و تحلیل از تصادفات رانندگی و وضعیت ایمنی ترافیک در طرح نوروزی و سه ماه اول دوره سه ساله اخیر و بر اساس درصد تغییرات کشته‌شدگان استان‌ها در نوروز ۱۴۰۱، استان‌های با بهترین عملکرد در این شاخص معرفی شدند. 

در ادامه جلسه، نماینده سازمان برنامه و بودجه گزارشی از درآمدهای ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ارایه و با توجه به تصریح قانون مبنی بر بکارگیری درآمدهای این ماده در ارتقای ایمنی راهها و تقویت اعمال مقررات توسط پلیس راهور، افندی‌زاده بر پیگیری نماینده سازمان برنامه و بودجه در تخصیص حداکثری درآمدهای این ماده قانونی به سازمان‌های مرتبط تاکید کرد.

در بخش دیگر این نشست گزارش عملکرد و پیشرفت طرح مدیریت سرعت که با همکاری سازمان جهانی بهداشت و مشارکت پلیس راهور ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، وزارت کشور، سازمان اورژانس کشور و ... در سه استان مرکزی، اصفهان و خراسان رضوی در حال اجراست ارائه شد. 

با توجه به درخواست استان‌ها در خصوص تخصیص اعتبار برای اجرای مداخلات پیش‌بینی‌ شده در این طرح، دبیر کمیسیون بر ضرورت حمایت‌های لازم از این طرح و تخصیص اعتبار در اجرای مداخلات بخش‌های مهندسی ایمنی و اعمال مقررات تاکید کرد.

در ادامه این نشست، دستور برنامه‌ریزی جهت تقدیر شایسته از بانوی فداکاری که جان یک موتورسوار حادثه دیده هنگام رانندگی در شهر یزد را نجات داده بود، از سوی دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور صادر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.